جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: ایجاد مرکز اسناد حوزه از ضروریاتی است که باید به دنبال آن بود و فعالیت های تعاملی با رسانه های همسو انجام داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری بعدازظهر امروز در دیدار و نشستی با مسئولان مؤسسه رسا اظهار داشت: مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه ساختاری است که در مدیریت جدید راه اندازی شده و دارای سه مأموریت اصلی «رسانه حوزه»، «بین الملل حوزه» و «ارتباطات حوزوی» است.

وی ابراز داشت: حضور رسانه در مرکز ارتباطات و بین الملل فرصت هایی را به همراه دارد که راهگشاست؛ البته اگر فرصت ها نادیده گرفته شود، دچار ضعف هایی خواهیم شد.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه خاطرنشان ساخت: مسئولیت رسانه حوزه بر عهده حجت الاسلام والمسلمین برته که از فضلای جوان و در کشورهای گوناگون سابقه تدریس و تبلیغ را دارند، بوده و امیدواریم در آینده شاهد فعالیت ها و برنامه های مناسبی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری تصریح کرد: همچنین سردبیری خبرگزاری حوزه بر عهده جناب آقای صدرایی عارف که از فعالان بین المللی است، بوده و سردبیری افق حوزه نیز بر عهده حجت الاسلام عزیزی از فضلای حوزه می باشد.

وی بیان داشت: ما امروز وارد أمر خطیری شده ایم که بسیار مهم بوده و نیازمند تدبیر، مطالعه، تحقیق، همت و فعالیت های مجاهدانه در این عرصه است.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه اظهار داشت: در مدیریت جدید حوزه، نظام جامع رسانه ای حوزه تدوین شده که اتفاقات مناسبی در آن به وقوع پیوسته و به تصویب اعضای شورای عالی حوزه های علمیه رسیده که ان شاءالله به زودی ابلاغ خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری ابراز داشت: امروز در این نظام جامع، افق های بلندی ترسیم شده که در کنار فعالیت های رسانه ای، تربیت طلاب رسانه ای و تعامل با تمام رسانه های دینی داخلی و بین المللی نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان ساخت: امروز ذات حوزه های علمیه، رسانه و رساندن پیام به مخاطبان است و باید در این راه تمام توان خود را گذاشته و مسئولیتی سنگین در این مسیر داریم.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه با بیان این مطلب که دو خبرگزاری حوزه و رسا در محورهای گوناگون می توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند، به برخی از این محورها اشاره کرد و گفت: مطالعات بنیادین رسانه، چشم اندازی راهبردی و برنامه عملیاتی، تهیه و تنظیم مضامین راهبردی برای مدیریت محتوایی و راهبردی هر دو رسانه و اجرایی سازی آن، نحوه عرضه تولیدات و محصولات رسانه ای، مخاطب شناسی، آینده پژوهی، سیاست گذاری های کوتاه مدت، آسیب شناسی، وضعیت شناسی، ایجاد کمیته های واکنش سریع و ... از جمله این محورها می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری بیان داشت: یکی از مشکلات امروز رسانه های حوزوی، عرضه نامطلوب تولیدات به مخاطبان است؛ امروز کارهای مناسبی تولید می شود؛ اما در عرضه مشکل داشته و مطالب مرتبط به مخاطب خاص خود کمتر می رسد.

وی اظهار داشت: امروز عرضه هدفمند تولیدات، باید یکی از راهبردهای اصلی رسانه حوزه باشد تا بتوان محصولات خاص را به دست مخاطبین خاص رساند.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه ابراز داشت: آینده پژوهی رسانه، علم، دین، انقلاب و ... از نکات مهمی است که باید به دنبال آن باشیم؛ البته کارهایی در این زمینه آغاز شده و امیدواریم توفیقات مناسبی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری خاطرنشان ساخت: ایجاد کمیته های واکنش سریع در دو رسانه از نیازهای امروز ماست تا بتوانیم در مواقع خاص و اتفاقات خاص، واکنش، موضع گیری و مطالب مناسبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: نیازمند امضای سند همکاری در محورهای مذکور و محورهای مورد نظر شما هستیم تا بتوانیم دستاوردی مناسب برای حوزه های علمیه باشیم.

مدیرعامل خبرگزاری حوزه بیان داشت: ایجاد مرکز اسناد حوزه از ضروریاتی است که باید به دنبال آن بود و فعالیت های تعاملی انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری اظهار داشت: امروز انگیزه های فعالیت های مشترک بسیار زیاد است و با تعامل با یکدیگر می توانیم به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنیم.

وی ابراز داشت: امروز مسئولان حوزه به رسانه حوزه امید بالایی داشته و با تعامل با یکدیگر می توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha