پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مستند «سه گانه شیطانی» راهب بودایی و مسبب  قتل و غارت مسلمانان روهینگیا

حوزه/ سومین قسمت از سری فیلم های مستند «سه گانه شیطانی»، درباره راهب بودایی که با تبلیغات ضداسلامی ومتعصبانه مسبب انزجار قومش از مسلمانان روهینگیا در میانمار شده، منتشر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از گاردین، سومین قسمت سری فیلم‌های مستند «سه گانه شیطانی»، درباره راهب بودایی که مسبب انزجار قومش از مسلمانان روهینگیا در میانمار شده، منتشر شد.

بارت شرودر سازنده این مستند در مصاحبه ای گفت: این فیلم مستند تصویر و جلوه‌ای نسبتا سیاه از راهبان بودایی ارائه می‌دهد و تصور کسانی را که به جد باور دارند مکتب بودایسم، مانند دیگر مذاهب و بودایی ها مانند پیروان دیگر ادیان به فرقه گرایی و تعصب مبتلا نمی شوند را کاملا تغییر خواهد داد.

این مستند درباره آشین ویراتو، رهبر بودایی ساخته شده که مجله تایمز از آن به عنوان « چهره ترور بودایی » نام برده است. وی شاید بسیار بیشتر از آنگ سان سوکی، رهبر میانمار مسبب کشتار مسلمانان در میانمار بوده باشد.

این راهب بودایی با لباس سرتاپا نارنجی یک فرد متعصب و ضداسلام است که طرفداران زیادی را برای خودش دست و پا کرده و از شبکه های اجتماعی، انتشار دی وی دی، برنامه‌های سخنرانی بی وقفه و تبلیغات عمومی برای ترویج خشونت و نفرت علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار استفاده می کند.

بارت درباره این راهب بودایی می‌گوید: در اثر اقدامات تحریک آمیز این راهب، بودائیان خانه‌های مسلمانان روهینگیا در روستاها را به آتش کشیده، آنها مورد آزار و اذیت، ضرب و شتم قرار داده و به قتل می‌رسانند.

ویراتو در پایان فیلم رفتار متظاهرانه آرام و متین خود را کنار گذاشته، نقاب از چهره برداشته و صورت خشونت آمیز و متعصب خود را نشان می‌دهد. وی فرستاده حقوق بشر سازمان ملل متحد را یک فاحشه خطاب کرده و سران سیاسی کشورها را به باد مسخره می‌گیرد.

این فیلم مستند تاکید می‌کند که مسئله سرکوب و آزار و اذیت مسلمانان روهینگیا جدید نیست و در اواخر سال 1970 نیز حکومت میانمار اقدامات مشابهی علیه این گروه مسلمانان در پیش گرفتند.

بارت می‌گوید: برای دولت میانمار ضرب و شتم، و قتل و غارت اقلیت مسلمان یک راه ساده، بدون ریسک و بی‌خطر برای حفظ حاکمیت در این سرزمین جنگ زده می‌باشد و راهبان بودایی نیز در این میان شبه نظامیانی محسوب می شوند که حاضرند با رضایت این خشونت را پیش ببرند.

لازم به ذکر است انتشار چنیم فیلم هایی به صورت هدفمند و در راستای اهداف رژیم صهیونیستی برای ترویج و ایجاد جنگ مذهبی در کشورها و درگیر ساختن مسلمانان با پیروان سایر ادیان صورت می گیرد در صورتی که جنایت میانمار بنا به گفته کارشناسان میانماری ریشه دینی ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha