جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رضا محمدی

حجت الاسلام محمدی گفت: آموختن علم نیاز به آرامش دارد و شخص دین دار می تواند این آرامش را انتقال دهد، لذا باید نظام آموزشی و خانواده در این جهت حرکت کنند تا بتوانند نظام تربیتی سالمی را برای فرزندان این مرز و بوم فراهم کنند.

حجت الاسلام رضا محمدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های پیام نور استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به اهمیت بحث وحدت رویه تربیتی آموزش و پرورش و خانواده ها ابراز داشت: محیط رفتار سازی فرزندان باید امن باشد.

وی افزود:  هرجامعه ای در حوزه رفتار سازی دارای دو رکن نظام آموزشی و خانواده است که هر یک در جای خود باید مسئولیت پذیر بوده و مکان امنی را برای تربیت دینی دانش آموزان  فراهم آورند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های پیام نور استان همدان تصریح کرد: در جوامع پیشرفته با توجه به نگرش تربیتی آن ها هیچ گاه اشخاصی که نسبت به فرهنگ آن ها بیگانه است را بر تصدی امر مهم آموزش و پرورش منصوب نمی کنند.

وی ادامه داد: در جوامع مختلف که دارای فرهنگ غنی هستند هیچ گاه خانواده ها شانه از مسئولیت تربیت دینی فرزندان خالی نکرده و آن را بر دوش جامعه و نظام های آموزشی واگذار نمی کنند، چرا که در مرحله اول تربیت اشخاص در نهاد خانواده شکل می گیرد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: در جامعه امروز ضریب هوشی فرزندان بالا رفته و با وجود تکنولوژی های جدید شاهد رفتار سازی های جدیدی هستیم که در صورت عدم مدیریت و برنامه ریزی از سوی خانواده ها و آموزش و پرورش دچار یک چالش جدی فرهنگی خواهیم بود.

وی افزود: این چالش متوجه قشر خاصی نبوده و یک شبه خون فرهنگی فراگیر است، که با عدم آگهی مناسب خانواده ها و برخی از مسئولین امر فرهنگ اعم از آموزش و پرورش و غیره شاهد آن خواهیم بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های پیام نور استان همدان ادامه داد: برخلاف کسانی که معتقدند دین فقط منحصر در حوزه فردی است باید گفت که دین در تمام لایه های زندگی جریان داشته و با دین داری است که می توانیم جامعه ای سالم داشته باشیم.

وی در پایان افزود: آموختن علم نیاز به آرامش دارد و شخص دین دار  می تواند این آرامش را انتقال دهد، لذا باید نظام آموزشی و خانواده در این جهت حرکت کنند تا بتوانند نظام تربیتی سالمی را برای فرزندان این مرز و بوم فراهم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha