جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ ایران به هیچ قیمت اجازه نخواهد داد که اسرائیل در کنار مرزهای او پایگاهی برای خود درست کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع همه پرسی کردستان عراق اشاره و خطاب به حاکمان این اقلیم، اظهار داشتند: تنها گروهی که همه پرسی شما را در دنیا به رسمیت شناخت، اسرائیل بود؛ البته آمریکا در باطن مایل است؛ اما در ظاهر اظهار نمی کند و معنای پشتیبانی اسرائیل آن است که به دنبال ساخت پایگاهی برای خود در منطقه ما می باشد.

ایشان ابراز داشتند: ایران به هیچ قیمت اجازه نخواهد داد که اسرائیل در کنار مرزهای او پایگاهی برای خود درست کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: یک طرف دیگر شما هم ترکیه است؛ ترکیه حساسیت بسیاری بر روی مسائل کردها دارد؛ چراکه کردهای بسیاری در ترکیه وجود دارد و او اجازه نمی دهد کشور کردی درست شده و کردهای او تجزیه شوند.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: شما با این مشکلات فراوانی که وجود دارد، همه پرسی انجام داده و حساب نتیجه این کار را نکردید؛ حال یا باید عقب نشینی کنید و یا باید بایستید و تبدیل به یک ویرانه دیگر شوید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند: وقتی با سه دولت قوی درگیر شوید، اسرائیل چه کاری می تواند برای شما انجام دهد؟ اسرائیل در غزه یا لبنان نتوانست کاری انجام دهد، برای شما چه کاری می تواند انجام دهد؟

معظم له اظهار داشتند: بنابراین صلاح و مصلحت این است که با دولت مرکزی خود مشکلات را حل کنید؛ اما تجزیه و تبدیل خود به کشور مستقل، خواب هایی است که هرگز تعبیر نخواهد شد و هیچ انسان آگاه، احتمال نیم درصدی از پیروزی شما نخواهد داد.

این مرجع تقلید در پایان ابراز داشتند: با مذاکره مشکلات شما حل خواهد شد و این راهی که شما انتخاب کردید، رو به سوی ظلمات است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha