پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شام میان‌ادیانی «کاتولیک‌ها و مسلمانان» در نیویورک برگزار شد

حوزه/مسلمانان و مسیحیان در استیتن ایلند، جزیره ای در ایالت نیویورک آمریکا، مراسم شام و گفتمان میان ادیانی را که هر ساله برگزار می‌کند، امسال در مرکز فرهنگی اسلامی آلبانی برپا کرده و هدف شان را ایجاد پل میان دو گروه عنوان کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از silive، اعضای جامعه اسلامی و کاتولیک‌ها در جزیره استِیتِن آیلند، در ایالت نیویورک آمریکا، مراسم شام  و گفتمان میان ادیانی برگزار کردند.

هدف از این مراسم که به طور سالانه میان اعضای دو گروه برگزار می‌شود، ارتقاء و ترویج همدلی میان ادیانی در بین جوامع اسلامی و مسیحیت عنوان شده است. مراسم امسال توسط شورای اسقف‌های کاتولیک ایالات متحده با سرپرستی کشیش جان اوهارا در مرز فرهنگی اسلامی آلبانی برگزار شد که شامل یک گردهمایی یک روزه از صبح بوده، دارای فعالیت های مختلفی از جمله آگاه سازی شرکت کنندگان از ایده ها، تجربیات، شباهت ها و تفاوت های گروه مقابل، گفتمان، میزگرد و مراسم شام بود.

کشیش اوهارا در این نشست طی سخنانی گفت: هدف ایجاد پل ارتباطی و درک متقابل است.

نعیم بیگ، مدیر اتحاد بین مذاهب دایره اسلامی آمریکای شمالی «ایکنا» که در این مراسم شام شرکت کرده بود گفت: اندیشه ما این است که چگونه می‌توانیم با کمک و همکاری هم به میان اعضای جوامع گروه مقابل به ویژه همسایگان و کلیساها وارد شده و ارتباط برقرار کنیم.

کشیش برایان مک‌وینی، سرپرست امور میان ادیانی اسقف‌های نیویورک که در این مراسم حضور داشت گفت: نزدیک به 15 سال پیش بود که شورای اسقف‌های کاتولیک در ایالات متحده تصمیم گرفت با برادران و خواهران مسلمان به گفتمان میان ادیانی بپردازد.

مک‌وینی افزود: هدف اصلی درک بهتر از تجربیات دینی همدیگر است. ما می‌خواهیم به جهانیان نشان دهیم که اکنون زمانه با هم بودن و پل ساختن است نه دیوار ساختن. ما امیدواریم این چنین رویدادهایی به جای اینکه که یک روال عادی باشند به امری مهم و اثرگذار مبدل شوند.

طاهر کوکاج امام جماعت و مدیر مرکز فرهنگی اسلامی آلبانی‌ نیز گفت: این شیوه‌ای بسیار ارزشمند و موثر است و من از نزدیک اثرات آن را دیده‌ام که تا چه اندازه می‌تواند زندگی و نظرات افراد را نسبت به همدیگر تغییر دهد به جای اینکه به دنبال ترویج نفرت و خشونت میان آن‌ها باشد.

شام میان‌ادیانی «کاتولیک‌ها و مسلمانان» در نیویورک

شام میان‌ادیانی «کاتولیک‌ها و مسلمانان» در نیویورک

شام میان‌ادیانی «کاتولیک‌ها و مسلمانان» در نیویورک

شام میان‌ادیانی «کاتولیک‌ها و مسلمانان» در نیویورک

شام میان‌ادیانی «کاتولیک‌ها و مسلمانان» در نیویورک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha