شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با گرامیداشت پنجمین سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان گفت: بیانات گوهربار ولی امر مسلمین جهان در استان، خراسان شمالی را جهانی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در مراسم پاسداشت «حماسه حضور» به مناسبت سالروز سفر رهبر انقلاب در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد اظهار داشت: سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به خراسان شمالی دارای برکات فروان مادی و معنوی بود.

وی با بیان اینکه بیانات گوهر بار رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی موجی در جهان ایجاد کرد، افزود: بیانات مقام معظم رهبری در استان، خراسان شمالی را جهانی کرد.

امام‌ جمعه بجنورد با بیان اینکه سفر رهبری به خراسان شمالی در موقعیت زمانی به وقوع پیوست که کشور در اوج تحریم و اوضاع نامناسب اقتصادی قرار گرفته بود، گفت: در این شرایط مردم خراسان شمالی علیرغم تبلیغات منفی دشمن، چنان حضور حماسی و باشکوهی از رهبر خود کردند که معظم له در پیام نوروزی از میهمان‌نوازی مردم شریف این استان به نیکی یاد کردند.

وی با اشاره به اینکه نقش جهانی این سفر گسترده بود، اظهار داشت: خوشبختانه رضایت مقام معظم رهبری از این سفر و مهر رضایت ایشان را در این سفر داریم و این حضور بسیاری از شایعات دشمنان را خنثی و اراده ملت را به نمایش گذاشت.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه در بعد مادی سفر به این استان، از بی‌نظیرترین سفرهای رهبری در طول سال‌های گذشته ایشان است، گفت: از لحاظ معنوی نیز خراسان شمالی به دنیا معرفی شد و جایگاه جهانی پیدا کرد.

وی در ادامه سخنان خود طرح مباحث مهمی ازجمله سبک زندگی اسلامی، ازدیاد جمعیت و تشویق خانواده‌ها به تولید نسل و بیان 30 آسیب زندگی را ازجمله نکات مهمی عنوان کرد که مقام معظم رهبری برای نخستین بار در خراسان شمالی مطرح کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در استان خراسان شمالی در محافل و پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها موردگفتگو قرار گرفت که منشأ تمام آن محافل و مجالس، این استان شد.

وی بیان داشت: دستاوردهای مادی و کمک‌های میلیاردی این سفر با تصویب هزاران پروژه و طرح عمرانی، تنفس عمیقی به استان داد و بنا به گفته مسئولان، توسعه خراسان شمالی شتاب 20 ساله‌ای یافت.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر ثبت 19 مهر ماه به‌عنوان «روز خراسان شمالی» گفت: امروز 19 مهرماه پاسداشت حماسه حضور را در مرکز استان داریم زیرا از اولیا خدا در این روز بجنورد قدم گذاشتند و با سخنان حکیمانه خود موجی در جهان ایجاد کردند.

وی اظهار داشت: پس از سفر رهبر انقلاب به خراسان ‌شمالی مردم در استان علاقه خود را به روحانیون بیشتر کردند، اقامه نماز افزایش یافت‌، پرداخت زکات نیز افزایش یافت، از این‌رو نباید این روز را فراموش کرد و بایستی این روز در تاریخ کشور، ثبت ملی شود.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha