شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
۲۰۰x۲۰۰_af۹۰۰۸۵۱ea_۲۰۵۳۷۸۴ea۱.jpeg

حوزه/ حجت الاسلام حاتم نیا با تاکید بر ضرورت تربیت دینی دانش آموزان، گفت: در صورتی که خانواده ها و نهادهای تربیتی با یک رویه و برنامه مدون که بر اساس ارزش های اسلامی تدوین شده باشد، عمل کنند دیگر دانش آموزان دچار دوگانگی نمی شوند.

حجت الاسلام حبیب الله حاتم نیا امام جمعه شهرستان بهار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به اهمیت بحث وحدت رویه تربیتی آموزش و پرورش و خانواده، گفت: خانواده ها و آموزش و پرورش باید برنامه مدون تربیتی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: اگر ملاک تربیتی را صرفا لسانی بدانیم کافی نیست، چرا که بیش ترین تاثیر را در روند تربیتی دانش آموزان امور دیداری و یا به تعبیری امور عملی دارد.

امام جمعه بهار افزود: در سنین ابتدایی دانش آموزان از طریق الگوبرداری رفتری بیشتر تاثیر می پذیرند و اگر تربیت کامل و مطلوبی را مد نظر داریم باید خانواده ها و نظام آموزشی ساختار تربیتی خود را از این طریق پایه گذاری کنند.

وی تصریح کرد: عملکرد خانواده ها و آموزگاران در تربیت دانش آمزان تاثیر جدی دارد و هر آن چه که از آن ها می بینند به مثال آینه عمل خواهند کرد، لذا باید برای نوع عملکرد خانواده  و مربیان برنامه مدونی داشته باشیم.

حجت الاسلام حاتم نیا یادآور شد: آموزش و پرورش همان طور که از اسمش پیداست، متولی اصلی تعلیم و تربیت است، اما به تنهایی نمی تواند در این بحث کاری از پیش ببرد ، لذا باید با همکاری و تعامل خانواده ها همراه باشد.

وی ادامه داد: در عصر امروز ارتباطات جمعی با ابزارهای جدید بسیار گسترده شده لذا برنامه ریزی دقیق و نظارت بیشتر را باید از ناحیه نهاد های تربیتی شاهد بوده تا که در برنامه های تربیتی دشمن قرار نگیریم.

امام جمعه بهار افزود: در صورتی که آموزگاران ما آراسته به فضایل اخلاق حسنه اسلامی که برگرفته از فطرت انسانی است، باشند، در سایه آرامش می توانند فرزندان خوبی را برای این مرز و بوم تربیت کنند.

وی در پایان افزود: در صورتی که خانواده ها و نهادهای تربیتی با یک رویه و برنامه مدون که بر اساس ارزش های اسلامی تدوین شده باشد، عمل کنند دیگر دانش آموزان دچار دوگانگی  نمی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha