پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام شرافتی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین، حجاب را هویت زن مسلمان دانست و گفت: عفاف وحجاب از بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند و باید خانواده ها در مسیر ترویج ارزش های اسلامی حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام غلامرضا شرافتی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران ایمانیه شهرستان تاکستان به موضوع مهم حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال کمرنگ کردن ارزش های اسلامی در جامعه است و باید در برابر تهاجم های فرهنگی دشمن ایستاد.

وی افزود: حجاب و عفاف یکی از ضروریات دین مقدس اسلام و به عنوان پوششی ارزنده و از جمله برترین فعالیت های اجتماعی است که باعث حفظ کرامت و ارزش زنان و مردان جامعه می گردد.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به این که حجاب فقط مخصوص زنان نیست، بلکه هم برای زنان و هم برای مردان است، گفت: پوشش اسلامی باعث تحکیم بنیان خانواده و آرامش در جامعه می شود.

حجت الاسلام شرافتی تصریح کرد: حجاب و عفاف یکی از ضروریات دین مقدس اسلام و به عنوان پوششی ارزنده و از جمله برترین فعالیت های اجتماعی است که باعث حفظ کرامت و ارزش زنان و مردان جامعه می  گردد.

 وی خاطرنشان کرد: اینک رسالت بانوان ما تربیت و معرفی الگوهای فاطمی(س) و احیای هویت والای زن مسلمان، تقویت و تعالی نهاد خانواده با بهره گیری از سیره فاطمی(س) و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب است.

استاد حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: با اندکی تدبر در آیات قرآن، فلسفه حجاب را به گونه‌ای صریح می‌بینیم و در می‌یابیم که احترام و حرمت زن، فلسفه حقیقی و یا یکی از فلسفه‌های حجاب است. به راستی اگر معرفت انسان به شریعت و تعالیم دینی بالا رفته و قرآن را که آئین‌نامه سعادت و کمال بشر است درک کند، به عظمت حجاب پی برده و می‌فهمد بدحجابی و بی‌حجابی ثمره عدم معرفت و شناخت حقیقی جایگاه زن در هستی است.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۳۱ سوره نور حکم حجاب را به گونه‌ای صریح و آشکارا مطرح نموده و علاوه بر ظرافت‌های خاصی که در نوع پوشش زنان وجود دارد، اشخاص محرم را نیز ذکر می‌کند تا نامحرم‌ها بازشناسانده شوند و در پایان فلسفه پوشش بیان شده است که زینتها و زیبایی‌های زنان در مقابل نامحرم آشکار نشود، تا آنها مورد توجه نگاه‌های ناپاک قرار نگیرند و احترام آنان حفظ گردد.

حجت الاسلام شرافتی تصریح کرد: اگر زنان جامعه باحجاب باشند، هم مردان از نظر طهارت روح و جسم سالم می‌مانند و هم در جامعه، سلامت خانوادگی حفظ خواهد شد و محیط خانواده تحت تاثیر خودنمایی‌‌های عده‌ای از زنان بدحجاب و بی‌حجاب قرار نمی‌گیرد و هم مراکز اجتماعی مثل اداره‌ها و بیمارستان‌ها و... در کمال سلامت رفتاری خواهند بود و بزهکاری‌های اجتماعی به حداقل خواهد رسید.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha