پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در ۱۹ مهرماه سال ۹۱ به خراسان شمالی، گفت: امروز پس از گذشت پنج سال شاهد برکات این سفر هستیم به‌طوری‌که خراسان شمالی ۲۰ سال به جلو افتاد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی امروز در جلسه هماهنگی امور عمرانی و سرمایه‌گذاری با مشارکت آستان قدس رضوی اظهار داشت: پروژه‌های نیمه تمامی در خراسان شمالی وجود دارد که با مشارکت آستان قدس قطعاً پیشرفت می کند و اجرای این پروژه‌ها باعث محرومیت‌زدایی می‌شود.

وی افزود: امیدواریم تولیت آستان قدس رضوی، استان خراسان شمالی و جنوبی را هم جز رضوی بداند چرا که هنوز خراسان‌ها یکی است و در مشارکت برای پیشرفت امور تأثیرگذار خواهد بود.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: قطعاً با مشارکت آستان قدس و همت مدیران خراسان شمالی پروژه‌های نیمه‌تمام استان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و این استان بیش‌ازپیش توسعه می‌یابد.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در ۱۹ مهرماه سال ۹۱ به خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امروز پس از گذشت پنج سال شاهد برکات این سفر هستیم به‌طوری‌که خراسان شمالی ۲۰ سال به جلو افتاد.

توسعه خراسان شمالی به برکت سفر رهبری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستانتن قدس رضوی نیز در این جلسه، گفت: اعتقاد داریم برای پیشرفت تمام امور کشور باید از نیروی انسانی جوان و توانا استفاده کنیم تا به اهداف متعالی دست یابیم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به شعار امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال»، گفت: مقام معظم رهبری با این شعار مسیر راه را برای همگان تعیین کردند تا همگان در این مسیر گام بردارند.

وی با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه ایران اسلامی اظهار داشت: آمریکا زمانی تحریم‌ها را بر می‌دارد که احساس کند برای ملت ایران تأثیری ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در ادامه با اشاره به برکات سفر رهبری در خراسان شمالی گفت: اصل توسعه‌یافتگی استان یک ضرورت و اقتضائاتی دارد که مهم‌ترین آن همکاری مدیران است.

وی ادامه داد: به برکت سفر رهبری گام‌های بلندی در جهت توسعه‌یافتگی خراسان شمالی به‌ویژه حوزه تولید و اشتغال ایجاد شده است که امیدواریم با این ذخایر چرخ‌های تولید در این استان حرکت بیشتری داشته باشد و آمار بیکاران کاهش‌یافته و زمینه اشتغال فراهم باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در تمام برنامه‌ریزی‌ها توجه آستان قدس به خراسان بزرگ است اظهار امیدواری کرد؛ که به برکت امام رئوف، در خراسان شمالی، استانی علم خیز، در حال توسعه با نیروی عظیم جوانان در کنار گام‌های دولت بتوانیم در مسائل فرهنگی و عمرانی نیز قدم‌های ماندگاری برداریم.

مصوب شدن یک هزار و 700 پروژه در سفر رهبری به خراسان ‌شمالی

محمدحسین علی نیا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ شمالی نیز در این نشست از انعقاد تفاهم‌نامه استانداری خراسان شمالی، آستان قدس رضوی و بسیج سازندگی خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه عمدتاً در بخش کشاورزی و محرومیت‌زدایی منعقد می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ شمالی از تصویب 2 میلیارد تومان در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد و اظهار داشت: با تفاهم‌نامه آستان قدس رضوی و کمک دستگاه‌های اجرایی در بخش کشاورزی اقداماتی با کمک جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان در 19 مهر سال 91 افزود: این سفر باعث برکات فراوان در خراسان ‌شمالی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ شمالی از مصوب شدن یک هزار و 700 پروژه در سفر رهبر انقلاب به خراسان ‌شمالی خبر داد و گفت: از این تعداد پروژه 800 مصوبه در حوزه روستایی به انجام رسیده است.

علی نیا افزود: اهتمام دولت و نظام در بخش روستا محوری و عدم مهاجرت روستانشینان به شهرها مدنظر است و با توجه به جمعیت 49 درصدی روستاییان در خراسان‌ شمالی 800 پروژه در استان به روستاها اختصاص یافت.

وی از افزایش دو برابری اعتبارات ردیف سفرهای مقام معظم رهبری در طی سالیان اخیر خبر داد و گفت: در سفر رهبر انقلاب به خراسان ‌شمالی 507 میلیارد تومان تخصیص یافت که باگذشت زمان، این مبلغ به یک هزار و نه میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ شمالی گفت: در سال 96 مبلغ 101 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رهبری مصوب شده است که به‌زودی تخصیص داده می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha