جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آسیب های اجتماعی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود که از ظرفیت حوزه و روحانیت به طور حداکثری در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در کشور استفاده شود.

دکتر محمد رضا موحدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: به لطف الهی از دیرباز آحاد جامعه با روحانیون ارتباط خوبی داشته اند و در شرایط فعلی به طور خاص لازم است که با تعمیق این ارتباط و پیوند، بتوانیم گام هایی برای حل یا کاهش معضلات فرهنگی و نیز آسیب های اجتماعی در کشور برداریم.

وی افزود: چنانچه ما بتوانیم با محوریت مساجد و هیئات مذهبی و به تبع آن نقش آفرینی روحانیون فاضل و دغدغه مند به تحکیم رابطه اخوت و برادری ، تعمیق عقلانیت مبتنی بر معنویت در جامعه بپردازیم، بی شک بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش محسوسی پیدا کرده و به این طریق به مطالبات و منویات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، جامه عمل پوشانده می شود.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین با ابراز نگرانی از این که در حال حاضر گستره آسیب های اجتماعی در جامعه ما وضع نامطلوبی را پدید آورده، گفت: در این خصوص همه دلسوزان و علاقه مندان به کشور و نظام اسلامی به خصوص روحانیون و طلاب و فضلای محترم وظیفه خطیری به عهده دارند، به خصوص از حیث اطلاع رسانی درست و فرهنگ سازی مناسب که حتی مقدم بر امور اجرایی نیز هست.

وی خاطرنشان کرد: علما و روحانیون می بایست با بهره گیری به روز از قلم و بیان و تاثیر بالای خود در این باره به ایفای نقش پرداخته و به خصوص این که اهل منبر و وعظ و خطابه باید دامنه باید و نبایدهای دینی را توسعه داده و توجه بیشتری به مباحث نوین جامعه از جمله آسیب های اجتماعی از خود نشان دهند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha