جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
لاهور طالبانی از مسئولان امنیتی اقلیم کردستان

حوزه/ یکی از مسئولان آژانس امنیت و اطلاعات اقلیم کردستان عراق گفت: اگر کردستان عراق بخواهد راه خود را ادامه داده و به گفت‌وگو و مذاکره با بغداد روی نیاورد، تمام دستاوردهای دوره گذشته خود را از دست خواهد داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، لاهور طالبانی از مسئولان آژانس امنیت و اطلاعات اقلیم کردستان عراق گفت: اگر کردستان عراق بخواهد راه خود را ادامه داده و به گفت‌وگو و مذاکره با بغداد روی نیاورد، تمام دستاوردهای دوره گذشته خود را از دست خواهد داد.

وی در ادامه سخنان خود درگذشت جلال طالبانی رئیس جمهور پیشین عراق را تسلیت گفت و وی را شخصیتی انسانی و تاثیر گذار در تاریخ سیاسی عراق دانست.

طالبانی در ادامه  گفت: کردها به خاطر تصمیم نسنجیده همه پرسی در معرض خطر قرار دارند و این احتمال وجود دارد که اگر آنها به مذاکره با بغداد روی نیاورند، تمام دستاوردهای دوره گذشته خود را نیز از دست بدهند.

وی افزود: رهبران سیاسی اقلیم کردستان در برابر تجربه ای دشوار و تاریخی قرار دارند که باید در آن برای حفظ دستاوردهای ملت کرد تلاش کنند و ما از آنها می خواهیم در مذاکره با بغداد از هیچ چیز نترسند و درباره تمام پرونده های مورد اختلاف به مذاکره و گفت‌وگو روی بیاورند.

لاهور طالبانی در ادامه سخنان خود متعهد شد که به راه جلال طالبانی برای حفظ دستاوردهای ملت کردستان ادامه دهد و با حاکمیت دیکتاتوری یک نفر بر اقلیم مبارزه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha