پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حیدری کاشانی-کارشناس برنامه «سمت خدا»

حوزه/ حجت الاسلام حیدری کاشانی با انتقاد از اینکه جلوه های شاد در خانواده علوی کمتر گفته شده و بیشتر جلوه های غم انگیز این خانواده بیان شده است، آرمش ذاکرانه را موجب آسایش در خانواده ها دانست و تصریح کرد: در صورتی به آرامش خانوادگی دست پیدا خواهیم کرد که ذکر خدا را بگوییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، شب گذشته در مراسم عزاداری هیئت سلطان امیراحمد کاشان، روزنه نفوذ شیطان را از طریق لقمه ها، صحنه ها، شبکه های ماهواره ای و فضاهای مجازی حرام دانست و با تاکید بر الگو برداری سلوک صبورانه حضرت ایوب پیامبر(ع) در زندگی روزمره خود، گفت: باید از حضرت ایوب پیامبر درس عبرت بگیریم که پس از هشتاد سال عزت و بزرگی به همراه همسرش یک دفعه علی رغم اینکه 8 سال و هشت ماه تمام هستی خود را ازدست داد، همسرش تا پایان عمر به او وفادار ماند.

کارشناس دینی رسانه ملی، به سلوک حیا محورانه خانواده شعیب نبی(ع) اشاره کرد و یادآورشد: خانواده علوی فاطمی(حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا سلام الله علیه ) جامع ترین، کامل ترین و پیشواترین خانواده رحمانی بوده و الگوی تمام پارسایان و پرهیزکاران عالم بودند.

وی با بیان اینکه هرکس دست مایه ای از عشق و محبت حضرت زهراء(س) را درقلب خودش دارد، اجازه دارد حضرت را مادر خطاب کند، جایگاه سادات را خاص دانست و تاکید کرد : با توجه به این که جلوه های تربیتی در خانواده علوی موج می زند، باید برای همگان الگو قرار گیرد.

این کارشناس مذهبی با انتقاد از اینکه جلوه های شاد در خانواده علوی کمتر گفته شده و بیشتر جلوه های غم انگیز این خانواده بیان شده است، آرمش ذاکرانه را موجب آسایش در خانواده ها دانست و تصریح کرد: در صورتی به آرامش خانوادگی دست پیدا خواهیم کرد که ذکر خدا را بگوییم.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با تاکید بر نهادینه کردن یاد خدا در متن زنگی خانوادگی، نماز، توبه، استغفار، تلاوت و عمل به معارف قرآن را از مهمترین جلوه های ذکر خانواده ها عنوان کرد و اظهار داشت: منزل وقتی از جانب خداوند محل آرامش می شود که سرشار از یاد خدا و ذکرالله باشد.

وی، با بیان این که ذکرخدا، شیاطین را از خانه و خانواده دور می کند، خاطرنشان کرد: دلیل این که تسبیحات حضرت زهراء(س) و نمازخواندن برایمان آرامش نمی آورد، به خاطر غافل شدن از ذکر عملی است.

حجت الاسلام حیدریان با اشاره به این که براساس فرمایش حضرت آیت الله بهجت(ره) بالاترین ذکر عملی ترک گناه می باشد، یادآور شد: هرچند فراوانی ذکر خدا را در زبان نیاز داریم، ولی این ذکر زبانی باید قلبی و عملی شود، خصوصا زمانی که شیطان ما را به گناه و تجاوز به حریم های الهی دعوت می کند، لذا خانواده ای به آرامش می رسد که از گناه پاک سازی شود.

کارشناس برنامه «سمت خدا» در پایان، با تاکید بر خواندن نماز اول وقت به منظور رفع گرفتاری ها، دوری شیطان از خانواده ها و افزایش رزق و روزی، افزود: اکثر کسانی که به گرفتاری و آشوب های مختلف دچار می شوند، به خاطرکوتاهی در خواندن نماز اول وقت می باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha