پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رحمتی

حوزه/ حجت الاسلام رحمتی گفت: شهدای روحانی با اقتدا به مولای خود اباعبدالله الحسین (ع)توانستند در راستای رسالت امام شهیدان گام بردارند و بزرگترین گام رسیدن به وجه الله بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خمینی شهر حجت الاسلام محمد حسین رحمتی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خمینی شهر، ظهر امروز در  نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه پیرامون هشتمین یادواره شهدای روحانی که در مدرسه جوادالائمه(ع) برگزار می شود اظهار کرد: عظمت وبزرگی شهدای روحانی  همیشه مشهود است و این که آثار آنها همیشه در زندگی انسانها جریان دارد .

وی در ادامه افزود: شهدا چهره منفور ظلم را نمایان کردند و با اقتدا به سید وسالار شهیدان توانستند در راه آرمانهای امام وانقلاب به اهداف عالی که بالاترین آن شهادت است دست یابند.

حجت الاسلام رحمتی بیان کرد: تعبیرهای منحصر به فردی درباره شهدا بیان شده است، مانند سخن امام خمینی (ره) که گویای این حقیقت است که «خون پاک شهدای حوزه وروحانیت افق فقاهت را گلگون کرده است»

وی با اشاره به برگزاری یادواره 41شهید طلبه و روحانی شهرستان خمینی شهر، ابراز کرد: در راس شهدای روحانی شهرستان  پنج شهید شاخص هستند، نخست  شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی است که از شاگردان امام خمینی (ره) و آیت الله سید محمد باقر درچه ای است  که جانشان را در راستای اهداف والای انقلاب فدا کردند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه خمینی شهر عنوان کرد: شهید بزرگوار سید احمد دیباجی مسئول کمیته انقلاب تهران که به دست دشمنان کوردل ترور شد وشهید نواب صفوی وشهید حجت الاسلام والمسلمین مهدی قدیری که در حادثه تروریستی گروهک ریگی در مسجد علی ابن ابیطالب زاهدان  به درجه رفیع شهادت  رسیدند از دیگر شهدای روحانی شهرستان خمینی شهر هستند..

دبیر هشتمین یادواره شهدای روحانی و طلبه شهرستان خمینی شهر تصریح کرد: این شهیدان تابلوی زیبایی هستند که درخشش آنها در همه جا  به چشم می خورد، مردم نقش بسیار مهمی می توانند در تبیین اهداف شهدا داشته باشند .

حجت الاسلام رحمتی با بیان اینکه در این یادواره تلاش شده است از ظرفیت طلاب و پایگاه های بسیج و ائمه جماعات استفاده شود، خاطر نشان کرد: ظرفیت روحانیون در شهرستان خمینی شهر فراوان است، به نحوی که نزدیک به یک هزار طلبه و روحانی در این شهرستان مشغول به تحصیل علوم دینی هستند و پتانسیل قابل ملاحظه ای وجود دارد که می توان با مطالبه گری و انجام کارهای فرهنگی به اهداف شهدا دست یافت.

وی افزود: درگیر کردن ادارات و ارگان ها مدنظر یادواره نبوده و بیشتر از جامعه روحانیون برای اجرای برنامه استفاده شده است و برای برگزاری هرچه باشکوه تر این یادواره، کمیته مراسم، روابط عمومی و تبلیغات، کمیته فرهنگی هنری، کمیته تحقیق و پژوهش و کمیته پشتیبانی که مسئولیت هرکدام به عهده یک مدرسه علمیه است، واگذار شده است.

دبیر هشتمین یادواره شهدای روحانی و طلبه شهرستان خمینی شهر اضافه کرد: کمیته پژوهش بر عهده حوزه خواهران گذارده شد، کمیته مراسم بر عهده ائمه جماعات، کمیته پشتیبانی حوزه برادران و کمیته فرهنگی بر عهده مدرسه علمیه کوشک نهاده شد.

گفتنی است، هشتمین یادواره شهدای طلبه و روحانی خمینی شهر یکشنبه 23مهرماه در مسجد ملاحیدر با سخنرانی آیت الله مهدوی برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha