چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست مدیر حوزه تهران با طلاب

حوزه/ معاونت تهذیب حوزه علمیه تهران با تاکید بر ارتباط مستقیم و تنگاتنگ مسئولین حوزه تهران با طلاب و اساتید، عنوان داشت: در همین راستا مقرر شد، مدیریت حوزه علمیه استان تهران به همراه معاونین مرکز، با حضور در مدارس، از نزدیک پای حرف های طلاب بنشینند و پاسخگوی سؤالات آنان باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا شاه‌جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با اعلام این خبر، اظهار داشت: در هر مجموعه ای یکی از راه های پیشرفت آن نهاد، داشتن روحیه کار جمعی و ارتباط مسئولین با آحاد افراد حاضر در مجموعه است. و این ارتباط مستقیم می تواند اطلاعات دقیقی را از آسیب ها، تهدیدها، موانع پیشرفت و نظایر اینها را در اختیار مسئولین مجموعه قرار دهد تا برنامه ریزی های آتی به صورت هدفمند و با رفع نواقص فعلی صورت پذیرد.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر ارتباط نزدیک و مداوم مسئولین حوزه با طلاب، گفت: برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید یک ارتباط صمیمی و دوستانه بین طلاب، مسئولین حوزه، معاونین و اساتید برقرار باشد زیرا معتقدیم کار جمعی با دستور و اعمال سلیقه یک جانبه پیش نمی‌رود.

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران با اشاره به حضور خود در مدارس علمیه، افزود: شیوه کار بنده در معاونت تهذیب ارتباط مستقیم با طلاب بود، بدین صورت که با حضور در هر کدام از مدارس علمیه استان تهران، حتما یک شب را در آن حوزه و در میان طلاب سپری می کردم و از نزدیک پای حرف ها و درد و دل های طلاب می نشستم و همین امر تجربه‌ی بسیار خوبی را برای برنامه‌ریزی های معاونت تهذیب در مدارس به دنبال داشت.

وی با تاکید بر ارتباط مستقیم و تنگاتنگ مسئولین حوزه تهران با طلاب و اساتید، عنوان داشت: در همین راستا مقرر شد، مدیریت حوزه علمیه استان تهران به همراه معاونین مرکز، با حضور در مدارس علمیه استان تهران، از نزدیک پای حرف های طلاب بنشینند و پاسخگوی سؤالات آنان باشند، و بدون هیچ واسطه‌ای و در فضایی دوستانه و صمیمی پیشنهادات و انتقادات این عزیزان را دریافت کنند. از این رو اولین نشست صمیمانه مسئولین حوزه با طلاب، بزودی در حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاه جعفری در پایان در توصیه‌ای خطاب به طلاب حوزه های علمیه، گفت: در جلسه‌ای از حضرت آیت الله بهجت(ره) خواستم تا مرا نصیحت کنند، ایشان بعد از اندکی تامل فرمودند «هرگز عالماً و عامداً گناه نکن و خوب درس بخوان». بعدها که در مورد توصیه ایشان فکر کردم متوجه شدم بین گناه کردن و درس نخواندن ارتباط مستقیم وجود دارد، زیرا علم نور و گناه تاریکی است و این دو هیچ وقت با هم جمع نمی شوند و بنده نیز همین توصیه را به طلاب عزیز دارم. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha