جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نصیرایی

حوزه/ مدیر حوز علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف از تحصیل در حوزه علمیه ابلاغ دین وفهم بوده و در این زمینه تفاوتی بین زن و مردم نیست، گفت: اگر می‌خواهیم به رشد وارتقای فرهنگ در خراسان جنوبی توجه کنیم باید به حوزه‌های علمیه توجه شود.

حجت الاسلام مجید نصیرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند، اظهار داشت: استان خراسان جنوبی یک استان فرهنگی، علم دوست و عالم پرور است، اما با این وجود، توجه لازم به زیر ساخت‌های فرهنگی این استان در ابعاد مختلف نمی‌شود.

وی با بیان اینکه همیشه و در هر حالی باید بیشتر به مقوله فرهنگ توجه کرد، افزود: اگر می‌خواهیم به رشد و ارتقای فرهنگ در خراسان جنوبی توجه کنیم باید به مبدا، منشا فرهنگ این استان یعنی به حوزه‌های علمیه توجه جدی داشته باشیم.

تحصیل بیش از ۲ هزار طلبه در مدارس خراسان جنوبی

مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی گفت: درحال حاضر 23مدرسه علمیه در استان خراسان جنوبی وجود دارد که بیش از 2 هزار طلبه در آن در حال تحصیل در سطوح یک، دو وسه هستند.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه هدف از تحصیل در حوزه علمیه ابلاغ دین و فهم است که در این زمینه تفاوتی بین زن ومرد نیست، افزود: اقتصادی که در آن توحید نباشد، شکاف طبقاتی، فساد و فحشا را افزایش می‌دهد و از دل علمی که در آن خدا باوری، معاد نباشد، بمب اتم تولید می‌شود و بر سر هزاران انسان بی گناه فرود می‌آید.

وی افزود: متقاضی برای ورود به حوزه‌ علمیه در خراسان‌جنوبی بیش از این میزان است، اما امکانات و مقدورات به اندازه‌ای که بتوانیم به همه درخواست‌ها پاسخ بدهیم، نیست هر چند تلاش ما بر افزایش سطح کمی و کیفی مدارس علمیه استان است.

قدمت حوزه  استان به ۷۰۰ سال قبل بازمی گردد

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی بیان داشت: در سال ۷۲۵ قمری، در مدرسه علمیه زهان، وقف کتاب خطی داشته ایم و این نشان می دهد که قدمت حوزه های علمیه در استان به ۷۰۰ سال قبل باز می گردد. همچنین قدمت مدارس علمیه معصومیه،‌ مدرسه ملاعبدالله بشرویه و مدرسه علیا در فردوس به ۴۰۰ سال قبل می رسد.

حجت الاسلام نصیرایی در پایان گفت: رهبر معظم  انقلاب اسلام از بیرجند به عنوان شهر علم و ایمان یاد کرده اند و این مهم باید مدنظر همه مسئولان و مردم قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha