سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
میلواکی آمریکا

حوزه/براساس اعلامیه منتشر شده توسط بسیاری از نهاد‌های دینی و فرهنگی در میلواکی، به مدت سه روز «آخر هفته اتحاد علیه نفرت» اعلام شده و براساس آن برنامه ها و مراسم مختلفی برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جمعیتی متشکل از بسیاری نهاد‌‌های دینی و فرهنگی در شهر میلواکی واقع در ایالت ویسکانسین در آمریکا، از فردا تا سه روز یعنی 13-15 اکتبر 2017، آخر هفته‌ی «اتحاد علیه نفرت» اعلام کرده‌اند. این گروه‌ها و سازمان‌ها از تمامی نژادها، مذاهب و اقلیت‌های مذهبی و فرهنگی طی بیانیه ای مشترک اعلام کرده‌اند که با نفرت، تعصب و نژادپرستی مبارزه خواهند کرد و با اتحاد و همبستگی قصد دارند جامعه متحدی بسازند.

در بیانیه این گروه آمده است: ما مشترکا مفاهیم مربوط به نژادپرستی، اسلام‌هراسی، یهودی‌ستیزی، ترس از «دیگران» و غیره را محکوم می‌کنیم و خود را متعهد به ایجاد یک جامعه قوی با هم می‌کنیم.

در طول این آخر هفته، جوامع مذهبی، فرهنگی و اجتماعی سازمان‌ها، گروه‌ها، نهاد‌ها،  مقامات منتخب و شخصیت‌های شناخته شده به فعالیت‌های مختلف، برگزاری نشست های میان ادیانی، گفتگو‌ها و انجام اقدامات مرتبط با مبارزه با نفرت و تفرقه دعوت شده‌اند.

الینا کان مدیر یکی از شوراهای مذهبی در میلواکی در این باره گفت: وقوع حوادثی چون راهپیمایی نژادپرستان نئونازی در شارلتزویل و ظهور بی‌شرمانه تعصب و نفرت در بخش‌های مختلف ایالات متحده زنگ هشداری برای ما بود و باید تلاش بیشتری در این زمینه به کار بگیریم. ما باید جامعه‌ای مستحکم ایجاد کنیم تا قادر باشد به نفرت و نژادپرستی نه بگوید. ما باید جامعه‌ای از شفقت بنا کنیم. حامیان نازیسم و نژاد برتر یک خط روشن را به تصویر درآورده‌اند و ما نیز باید در ایدئولوژی ها و فعالیت‌هایمان در این زمینه صریح باشیم.

پائولو پنباکر ریئس و مدیر انجمن زنان جوان مسیحی در جنوب شرقی ویسکانسین نیز در این باره گفت: هدف از تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های مشخص شده این است که صراحتا اعلام کنیم هیچ تحملی برای رفتارهای متعصبانه نداریم و نفرت جایی در قلب مردم ما ندارد.  

در این راستا تمامی سازمان‌های مذهبی در سرتاسر منطقه میلواکی برنامه‌هایی در این هفته خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha