جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، در جمع علمای شیعه و سنی خراسان شمالی، تصریح کرد: حوزه باید برای نیازهای فراوان امروز و فردا، برنامه و راه‌حل داشته باشد و با نگاه مسئله شناسانه و موضوعی، درصدد پاسخ به مسائل کلان کشور و جهان و زندگی مردم برآید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، چهارشنبه شب در دیدار با علمای شیعه و اهل تسنن این استان، اظهار داشت: مبلغ باید باقدرت و اعتماد بر خدای متعال و با تمام وجود و از سودای دلش در جهت حفظ دین تبلیغ کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، فقهای شیعه را شاگرد مکتب جعفر بن محمدالصادق (ع) خواند و با بیان این که اخلاق و عمل جلوه فقه است و فقیه باید این ویژگی‌ها را داشته باشد تا مردم را جذب خود کند، افزود: فقیه کسی است که دین‌شناس است و تمامی ابعاد را شناسایی می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امروز به‌روز شدن علم و دانش از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: برای رسیدن به برتری در تمام زمینه‌ها نیازمند علم هستیم، ازاین‌رو باید طلاب و روحانیون خود را به علوم روز تجهیز کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرق بین علما با دانشمندان، تصریح کرد: علما صرفاً مردم را به سمت خوبی‌ها سوق نمی‌دهند بلکه خود در قله خوبی‌ها قرار دارند و مردم را جذب می‌کنند.

عالم واقعی تابع امر ولایت و رهبری است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه عالم واقعی باید به‌عنوان عامل در جامعه تلاش کند تا تأثیرگذار باشد، اظهار داشت: عالم واقعی امروز در برابر مستکبران ایستادگی می‌کند و فقط تابع امر ولایت و رهبری است.

وی یادآور شد: نگاه اسلامی می‌گوید دین پاسخ‌گوی تمام نیازهای اجتماعی انسان است و فقه می‌تواند در تمام شئون زندگی انسان جاری باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی تصریح کرد: حوزه باید برای نیازهای فراوان امروز و فردا، برنامه و راه‌حل داشته باشد و با نگاه مسئله شناسانه و موضوعی، درصدد پاسخ به مسائل کلان کشور و جهان و زندگی مردم برآید.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ضرورت ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: لازمه امربه‌معروف و نهی از منکر تبلیغ دینی از سوی مبلغان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی تأکید کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر از واجبات دینی است که ضرورت دارد از سوی مبلغان در جامعه ترویج داده شود.

وی با بیان اینکه مستکبران و منفعت پرستان نمی‌خواهند هدایت‌گری در جامعه اسلامی رشد پیدا کند، افزود: دشمنان اسلام هدایت‌گری در جامعه اسلامی را خلاف نظر خود می‌دانند و باور دارند چنانچه این امر در جامعه اسلامی رشد پیدا کند میدان‌دار نخواهند بود، ازاین‌رو ضرورت دارد مبلغ با قدرت و اعتماد بر خدای متعال و با تمام وجود و از سودای دلش در جهت حفظ دین تبلیغ کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری با بیان اینکه ایران جایگاه برتر در جهان را دارد، گفت: باید باور داشته باشیم که جایگاه برتر برای ایرانیان در جهان وجود دارد و دلیل ارادت جهان اسلام به کشور همین امر مهم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه امروز دشمنان تلاش دارند گفتمان امام راحل و رهبری غالب کشور نباشد، افزود: نگاه و اندیشه انقلابی مقام معظم رهبری در حوزه سیاست خارجی امروز عزت و قدرت ایران را افزایش داده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نتوسعه گفتمان انقلابی از ضروریات کشور است، اظهار داشت: باید گفتمان امام راحل و رهبری در کشور غالب شود که این مهم پیگیری مسئولان را می‌طلبد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه راهکار برخورد با دشمن عقب‌نشینی نیست، بلکه ایستادگی است تا بتوانیم آن‌ها را از این روش به عقب برانیم، گفت: ما می‌توانیم با تبیین شاخصه‌های انقلابی بر استقلال و داشته‌های خوداتکا کنیم و دشمنان را از رسیدن به اهداف شومشان مأیوس کنیم.

وی در پایان با اشاره به توسعه و پیشرفت حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خراسان شمالی نسبت به 30 سال قبل متحول شده است و رویش‌های ارزشمندی که فضل علمی دارند و با درد مردم آشنا هستند شکل‌گرفته است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha