پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرکز اسلامی در ایالت ایلینوی آمریکا مجوز ساخت دریافت کرد

حوزه/ پس از هفته‌ها تلاش و پیگیری، جامعه اسلامی شهر پلین فیلد در ایلینوی که به بهانه کلی بودن نام مرکز مجوز ساخت دریافت نمی‌کرد مجبور به تغییر نام این مکان شده و مجوز ساخت دریافت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، پس از هفته‌ها تلاش و پیگیری مداوم سرانجام مسلمانان جامعه اسلامی شهر پلین فیلد در ایالت ایلینوی آمریکا می‌تواند صاحب یک مرکز اسلامی شوند و مجوز ساخت دریافت کرده‌اند.

مسلمانان  ابتدا نام «مرکز اجتماعی پلین فیلد» را انتخاب کرده بودند که با مخالفت‌هایی مواجه شده و سرانجام تصمیم بر آن گرفته شد که نام نهاد اسلامی درخواست دهنده برای ساخت این مسجد بر روی آن گذاشته شود.

درحالی که ساخت مساجد و مراکز اسلامی در جوامع غربی به یکی از معضلات مسلمانان تبدیل شده‌است، شوراهای و مقامات شهری در آمریکا برای مخالفت با ساخت اماکن دینی- فرهنگی اسلامی، اسلام‌ستیزی‌شان را معمولا صریحتا ابراز نکرده و آن را در قالب بهانه‌های مختلفی چون پارکینگ، اشکال نقشه ساخت، آلودگی صوتی و رفت و آمد و در این مورد بخصوص نام مرکز ابراز می‌کنند.

اعضای شورا مدعی شدند نام مرکز اجتماعی کلی می‌باشد. در جلسه‌ای که صدها تن از مردم شهر حضور داشتند، اعضا به صحبت موافق و مخالف ساخت مرکز پرداختند. درحالی که یکی از اعضای شورا با نام مرکز مخالفت کرده و مسئله پارکینگ را پیش کشیده بود، ذکی بسالتی، نماینده جامعه اسلامی با ارائه نامه‌ای از تغییر نام مرکز به «بنیاد اسلامی حومه جنوب غربی» خبر داده، و اعلام کرد این نهاد  همچنین کمیته‌ای را به منظور مدیریت و نظارت بر اوضاع پارکینگ‌ها در هنگام مراسم‌های مسجد اختصاص خواهد داد.  

در پایان این جلسه اعضای شورا با آرای 4 به 2 سرانجام با ساخت این مرکز اسلامی موافقت به عمل آوردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha