پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسن طاهری ، استاد حوزه علمیه همدان

حجت الاسلام و المسلمین طاهری با تاکید بر این که خلوص نیت به طلبگی بها می دهد، گفت: توکل به خداوند متعال از آثار خلوص نیت به شمار می رود و اگر مبلغی و طلبه ای در جامعه موفق عمل کند نتیجه خلوص نیت و توکل به خداوند متعال است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حسن طاهری استاد حوزه علمیه همدان، ظهر امروز در درس اخلاق مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان بیان داشت: خلوص نیت به طلبگی بها می دهد.

وی تصریح کرد: توکل به خداوند متعال از آثار خلوص نیت به شمار می رود و اگر مبلغی و طلبه ای در جامعه موفق عمل کند نتیجه خلوص نیت و توکل به خداوند متعال است.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری ادامه داد: دنیا صحنه امتحان الهی است و این امتحان خیلی دقیق و مهم است، ریا سبب از بین رفتن اعمال انسان ها می شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرر های ریا خاطرنشان ساخت: خیلی از انسان ها فقط به فکر ریا کاری و بازگویی اعمال شان برای دیگران هستند، آنها فراموش کرده اند که خداوند متعال اعمال بد آنها را از چشم دیگران پنهان کرده است.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به زندگی امیر مومنان علی(ع) گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید «ارزش ضربتى كه على(ع) در روز خندق بر دشمن فرود آورد، از عبادت جن و انس بالاتر است»‏ حضرت علی(ع) به واسطه خلوص نیتی که داشت به این مقام رسید.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت حضرت عباس(ع) ابراز داشت: حضرت عباس(ع) در کربلا با اخلاص در کنار امام حسین(ع) ایستاد و نتیجه کار ایشان را بعد از 1400 سال می بینیم.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری گفت: کاری که برای خدا انجام شود بزرگ می شود، امام راحل همیشه برای خدا کار می کرد، ایشان در نجف برای سه چیز ازخانه بیرون می آمد، نماز، درس، زیارت حضرت علی(ع)، که نتیجه اخلاص ایشان شکل گیری انقلاب اسلام و بیداری جهان اسلام به شمار می رود.

وی در پایان گفت: روحانی باید برای خداوند متعال کار کند، عالم ربانی فقط برای خداوند متعال تبلیغ می کند نه برای به دست آوردن جایگاه و محراب، روحانیان باید با مبنا زندگی کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha