جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جلال آستانه معاون تهذیب حوزه علمیه ولیعصر(عج) شهر سامن  

حجت الاسلام آستانه گفت: مسوولان مدارس علمیه نباید از توج به اخلاق و توسل به اهل بیت(ع) غافل شوند، چرا که مهم ترین انگیزه برای طلاب علوم دینی محبت ائمه اطهار(ع) است.

حجت الاسلام جلال آستانه معاون تهذیب مدرسه علمیه ولیعصر(عج) شهر سامن  در گفت و گو با خبر نگار خبرگزاری حوزه در همدان با اشاره به فعالیت های تهذیبی این مدرسه، گفت: نهادینه کردن مسئله اخلاق و توسل به اهل بیت(ع) در بین طلاب از اهداف معاونت تهذیب این مدرسه  به شمار می رود.

وی تصریح کرد: مسوولان مدارس علمیه نباید از توجه به اخلاق و توسل به اهل بیت(ع) غافل شوند، چرا که مهم ترین انگیزه برای طلاب علوم دینی محبت اهل بیت(ع) است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه ولیعصر(عج) شهر سامن ادامه داد: برگزاری مراسم ختم صلوات، قرائت دسته جمعی قرآن کریم و مراسم توسل و زیارت عاشورا از برنامه های فرهنگی، تربیتی هفتگی این مدرسه به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: جلسات هفتگی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته شهر ملایر و سامن برگزار می شود و طلاب مدرسه از این اساتید آموزش های لازم را فرا می گیرند.

حجت الاسلام آستانه افزود: درس اخلاق از مسایل مهم در حوزه های علمیه به شمار می رود، از این رو طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن در هفته یک جلسه از اساتید اخلاق مطرح استان همچون آیت الله فاضلیان، آیت الله موسوی اصفهانی و ... بهره می برند.

وی از برگزاری دروس اخلاق موضوعی در این مدرسه خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه های مدرسه دروس اخلاق موضوع محور به شمار می رود که توسط حجت الاسلام برقراری، امام جمعه شهر ملایر و حجت الاسلام رحمانی استاد حوزه علمیه همدان برگزار می شود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه ولیعصر(عج) شهر سامن ادامه داد: از دیگر برنامه های معاونت تهذیب مدرسه علمیه ولیعصر(عج) شهر سامن حضور حجت الاسلام مطهری استاد مشاوره حوزه علمیه همدان در روز های سه شنبه در این مدرسه است و طلاب برای مسایل تربیتی، تحصیلی با ایشان به مشاوره می پردازند.

وی در پایان گفت: برگزاری دسته عزاداری سفیران ولایت در ماه محرم با حضور طلاب مدرسه سامن در روستاهای مجاور، اجرای یادوراه های شهدا در هفته دفاع مقدس و ساخت مستند 11 شهید شهر جوراب از دیگر فعالیت های فرهنگی این مدرسه در منطقه به شمار می رود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمدرضا یردان پناه IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    0 0
    حداقل از صاحب عکس اجازه بگیرید