پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی_حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی نسبت به وقت گذراندن در فضای مجازی هشدار داد و گفت: حضور ‏طلاب در فضای مجازی باید به صورت هدفمند، اثرگذار و برنامه‌ریزی‌شده باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در جلسه درس اخلاق در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد، در توضیح فرازی از دعای هشتم صحیفه سجادیه که می‌فرمایند "وَ نَعُوذُ بِكَ مِنْ تَنَاوُلِ الْإِسرَافِ" قرآن اسراف‌کنندگان را برادران شیطان می‌داند.

وی همچنین ضمن گرامیداشت سفر مقام معظم رهبری به استان، با بیان اینکه اولیای الهی به هر کجا که قدم بگذارند باعث خیروبرکت هستند، تصریح کرد: حضور مقام معظم رهبری در خراسان شمالی فضای معنوی استان را ارتقا بخشید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به خاطره‌ای از مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی گفت: کسی در محضر ایشان موضوعی جزئی مطرح کرد که مورد پیگیری قرار گیرد و ایشان فرمودند که دخالت در برنامه‌های جزئی توسط مدیران ارشد و درگیر نمودن فکر و غافل شدن از برنامه‌های کلان یک نوع اسراف است، لذا طلاب نسبت به وقت و استعداد و هزینه کردن افکار خود هم باید دقت لازم را داشته باشند.

وی نسبت به وقت گذراندن در فضای مجازی توسط طلاب هشدار داد و افزود: حضور ‏طلاب در فضای مجازی باید به صورت هدفمند، اثرگذار و برنامه‌ریزی‌شده باشد چراکه وقت گذراندن هر کس به تناسب مسئولیت خودش اهمیت خاص دارد و نباید اهم را فدای مهم کرد و درجه اولویت طلاب تحصیل مطلوب بر مبنای اندیشه قرآنی است که باید آموخته‌های ادبی خود را با تراز قرآن ارتقا بدهند.

امام‌جمعه بجنورد، علاوه بر تحصیل و تهذیب، آشنایی با تبلیغ اثرگذار، مطالعات جنبی، مباحث مفید و آشنایی با مسائل روز را به فراخور نیاز و ضروری دانست و اظهار داشت: برای هر امری در زندگی خود برنامه و زمان‌بندی خاص خود را داشته باشید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha