جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: اقتداری که نظام جمهوری اسلامی در دنیا به آن دست یافته است، به برکت خون شهدا و در سایه رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در حاشیه یادواره شهدای کارمند، گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت:  شهدا گرانبهاترین سرمایه کشور هستند که با خون خود عزت و سربلندی را به ایران اسلامی هدیه دادند و  شهید و شهادت مقام والایی است که رسیدن به آن افتخار می‌خواهد.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد تا توطئه‌های مختلفی برای ضربه زدن به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی استکبار جهانی برنامه ریزی شود و با وجود اینکه در دفاع مقدس چندین کشور قدرتمند از رژیم صدام حمایت می‌کردند، اما با هوشیاری امام خمینی (ره) و رزمندگان اسلام اجازه ندادند تا حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد.

وی ادامه داد: جمله امام خمینی(ره) «شهدا چشم و چراغ این مملکتند»، نشأت گرفته از بیان پیامبر اکرم (ص) است که فرمودند: "ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاه" پیامبر اکرم(ص) می دانست با شهادت و حرکت عظیمی که امام حسین (ع) ایجاد می کند،  چراغ هدایت و کشتی نجات ما خواهند بود.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین تصریح کرد: ما باید برای اعتلای نام ایران در تمام زمینه ها تلاش کنیم و شهدا و وصیت نامه های آنها را الگو قرار داده و به آنها عمل کنیم، چرا که اقتداری که نظام جمهوری اسلامی در دنیا به آن دست یافته است، به برکت خون شهدا و در سایه رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی به ویژگی های ارزشمند شهدای کارمند اشاره کرد و بیان داشت: شهدای کارمند با اینکه همه امتیازات و موقعیت هایی را داشتند، ولی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند تا این خاک مقدس در تصرف دشمنان قرار نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: خدمت بی منت و خالصانه، ساده زيستی و تلاش جهادی يكی از چندین خصوصيات بارز اخلاقی این شهيدان بزرگوار بود که با فعالیت های خالصانه خود، راه خدمت جهادی و مخلصانه را به مردم آموختند و امروز بهترین الگوی کارمندان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha