جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام  امیر حسین فرجی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان از شرکت بیش از۴۰۰ نفر از طلاب، درکاروان پیاده روی اربعین حسینی در مسیر کربلا و نجف خبرداد و گفت: سال گذشته بالغ بر۳۰۰ نفر از طلاب مدارس در کاروان پیاده روی اربعین حسینی جهت تبیین فرهنگ عاشورا و پاسخگویی به شبهات دینی شرکت داشتند.

حجت الاسلام  امیر حسین فرجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، از اجرای طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در مدارس علمیه  شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق خبرداد و دلیل تاخیر در اجرای این طرح را به خاطر واگذاری مسئولیت آن از معاونت تهذیب به معاونت تبلیغ دانست و گفت: با ابلاغ آیین نامه اجرایی طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری به مدارس علمیه منطقه کاشان و اجرای مراحل اداری و ثبت نام، نیازهای مدارس بر اساس کتاب های موجود اعلام خواهدشد.

وی، تقویت فرهنگ تفکر و آینده نگری های شهید مطهری دربین طلاب بنا به تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری را از مهمترین اهداف اجرای طرح شهید مطهری عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم اهداف امام راحل و مقام معظم رهبری در این طرح اجرایی شود، باید در فضای آموزشی و رسمی به عنوان یکی از دورس طلاب لحاظ شود

حجت الاسلام  فرجی، با بیان این که مدارس المهدی(عج) و امیرالمومنین(ع) شهرستان آران و بیدگل، امام خمینی(ره) و آیت الله مصطفوی کاشان در اجرای طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری موفق ترعمل کرده اند، یادآورشد: پیش بینی می شود در سال جاری  بالغ بر500  نفر از طلاب سطوح یک، دو و سه در این طرح شرکت کنند.

وی، با بیان اینکه اجرای این طرح در مدارس منطقه کاشان سال به سال روبه افزایش است افزود: در اجرای این طرح از 25 استاد مجرب و آشنا به تفکرات شهید مطهری استفاده خواهدشد. همچنین در هر مدرسه سه نفر از اساتید مجرب کار تدریس این طرح را به عهده خواهند داشت.

معاون تهذیب  حوزه علمیه  کاشان در ادامه از شرکت بیش از۴۰۰ نفر از طلاب، درکاروان پیاده روی اربعین حسینی در مسیر کربلا و نجف خبرداد و افزود: سال گذشته بالغ بر۳۰۰ نفر از طلاب  مدارس علمیه  منطقه کاشان در کاروان پیاده روی اربعین حسینی جهت تبیین فرهنگ عاشورا و پاسخگویی به شبهات دینی شرکت داشتند.

وی به رایزنی با حوزه های علمیه شهرهای نجف و کربلا جهت دیدار کاروان اربعین حسینی طلاب کاشان با مراجع تقلید عراق اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به اتفاقات به وجود آمده در آسیای غربی، لزوم ترویج فرهنگ عاشورا و ظلم ستیری در بین شرکت کنندگان کاروان عظیم حسینی درکربلا و نجف ضروری است.

حجت الاسلام  فرجی،  اربعین حسینی را بروز ظلم ستیزی و اتحاد شیعیان جهان دانست و افزود: مردم با حضور پرشور در پیاده روی اربعین حسینی به دشمنان ثابت خواهند کرد که به دلیل بالا بودن قدرت معنوی شیعه در یک روز می تواند بیش از 25 میلیون نفر قدرت نمایی خودشان را به رخ جهانیان بکشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha