شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام گروسی

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درجهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه روحانیون نقش مهمی در اطلاع‌رسانی دینی و آگاهی‌بخشی به مردم دارند، گفت: روحانیون که محراب و تریبون در اختیار دارند، باید در راستای تبیین فرهنگ پرداخت زکات نقش‌آفرینی جهادی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام محمود گروسی، عصر امروز در جمع ائمه جماعات شهرستان قزوین بر ضرورت ترویج فرهنگ زکات در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت:  ترویج فرهنگ زکات در میان مردم موجب نزول رحمت الهی و رونق و شکوفایی در همه بخش‌های جامعه می‌شود، بنابراین باید آثار و برکات این فریضه الهی به درستی برای مردم تبیین شود.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن زکات و نماز را در کنار هم قرار داده است، ادامه داد: همان گونه که ما برای درمان امراض به طبیب و پزشک مراجعه می‌کنیم باید برای پاک کردن اموال و دارایی‌ها نیز زکات پرداخت کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: دین مبین اسلام دینی است که به نفع همه مردم بوده و ب رسیدگی به وضعیت معیشتی نیازمندان و فقرا تأکید زیادی کرده و امیدوارم که همه مسلمانان با پیروی و تبعیت از دستورات حق تعالی و حضرت رسول اکرم(ص) بتوانند این امر الهی را در زندگی خود به خوبی رعایت کنند.

 حجت الاسلام  گروسی خاطرنشان کرد: باید این باور را در ذهن و فکر مردم ایجاد کنیم که پرداخت زکات تاثیر زیادی در سعادتمندی دنیوی و اخروی انسان‌ها دارد.

وی با بیان اینکه روحانیون نقش مهمی در اطلاع‌رسانی دینی و آگاهی‌بخشی به مردم دارند، بیان داشت: روحانیون که محراب و تریبون در اختیار دارند، باید در راستای تبیین اهمیت پرداخت زکات نقش‌آفرینی جهادی داشته باشند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان قزوین در پایان گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ابزار لازم را برای ترویج این فریضه بزرگ الهی در اختیار ما قرار داده و ما نیز باید از این بستر و ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha