پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نماینده آیت الله العظمی سیستانی در دیدار هیئت روسی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی با بیان این که همکاریها دفاعی کشورهای منطقه علیه گروههای تروریستی باید ادامه پیدا کند تاکید کرد: با این همکاریها جریانهای تروریستی در منطقه از بین خواهند رفت .

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی در دیدار جمعی از اساتید علوم سیاسی و مسائل استراتژی دانشگاهی روسیه به همراه مسئولین موسسه پژوهشی ایران اوراسیا و اساتید علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم  و انجمن مطالعات سیاسی حوزه با اشاره به اهمیت روابط ایران و روسیه در مسائل منطقه ای و اصل روابط پرداخت و خواستار برقراری ارتباطات فرهنگی و علمی میان دو کشور گردید.

وی عدالت رسانه ای را مسئله ای با اهمیت عنوان و با انتقاد از بایکوت خبری برخی وقایع از جمله جنایت تکفیری های داعشی در کمپ اسپایکر که در آن بیش از 1700 سرباز بی دفاع شیعه فقط به دلیل مذهب قتل عام شدند آن را نقطه سیاهی در کارنامه رسانه های جمعی خواند.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی در ادامه افزود : شایسته است شما اندیشمندان این گونه مسائل را در جوامع علمی و فرهنگی خود عنوان نموده تا مردم  نسبت به این مسائل آگاه شوند تا بتوانند میان اسلام واقعی و آنچه تروریست های تکفیری میخواهند به جهان ارائه دهند از هم تمیز بدهند.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی با بیان این که  همکاریها دفاعی کشورهای منطقه علیه گروههای تروریستی باید ادامه پیدا کند تاکید کرد: با این همکاریها جریانهای تروریستی در منطقه از بین خواهند رفت .

وی با اشاره به وقایع یمن اظهار داشتند : متاسفانه در یمن ابتدایی ترین حقوق انسانی رعایت نمی شود و جوامع حقوق بشری جهان سکوت مرگباری اختیار کرده اند. و همه ی ما فارغ از هر ملیت و عناوین سیاسی به عنوان یک انسان در قبال این جنایات احساس مسئولیت هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی هزینه اقدامات تروریستی در جهان را بسیار تاسف بار خواند و افزود: تروریست و اقدامات تروریستی خسارات زیادی در منطقه و جهان به بار آورده است و بنا به نقلی در سال 2015 حدود  14 تریلیون و سیصد میلیارد دلار خسارات وارده اقدامات تروریستی در جهان بوده است.

هیئت روس نیز ضمن اظهار خوشحالی از این دیدار بیان داشتند: ما نیز همواره تلاش داریم روابط میان ایران و روسیه تحکیم داشته باشد و با همکاری دو کشور مسایل و مشکلات منطقه کم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha