جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید احمد صافی

حوزه/ نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) گفت: خداوند متعال پیامبران را فرستاد و آنان بدون اینکه منافع شخصی خود را در نظر بگیرند، به دنبال اصلاح امت خویش بودند اما برخی انسان ها به خاطر حفظ منافع خود با پیامبران مخالفت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا در خطبه های نماز جمعه که در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) ایراد شد گفت: خداوند در سوره فرقان فرمودند: {وَقَوْمَ نُوحٍ لَّمَّا كَذَّبُوا الرُّسُلَ أَغْرَقْنَاهُمْ وَجَعَلْنَاهُمْ لِلنَّاسِ آيَةً وَأَعْتَدْنَا لِلظَّالِمِينَ عَذَابًا أَلِيمًا * وَعَادًا وَثَمُودَ وَأَصْحَابَ الرَّسِّ وَقُرُونًا بَيْنَ ذَلِكَ كَثِيرًاً * وَكُلا ضَرَبْنَا لَهُ الأَمْثَالَ وَكُلا تَبَّرْنَا تَتْبِيرًاً}؛ خداوند متعال پیامبران را فرستاد و آنان بدون اینکه منافع شخصی خود را در نظر بگیرند، برهان هایی را برای اقوام بیان کردند. پیامبران دنبال اصلاح امت خویش بودند اما چرا اقوام دعوت حق را پاسخ نمی گفتند؟

حجت الاسلام صافی افزود: علی القاعده اقتضا می کند که به دعوت پاسخ داده شود و عدم پاسخ مشکل است. زمانی که ما با دقت بررسی می کنیم می بینیم که اینان به خاطر یک مسئله دعوت را اجابت نمی کنند و آن اینکه اجابت به منافع آن ها ضرر می رساند پس اتهاماتی را به پیامبران و صالحین نسبت می دهند و اینجا قرآن کریم نسبت به نتیجه عدم توجه به حق آگاهی می دهد و آنان تلاش کردند پیامبران، اصلاح گران و برهان های را که آورده اند را انکار کنند.

نماینده آیت الله سیستانی اشاره کرد: مردمانی هستند که سرشتی پلید دارند و می خواهند فقط دنباله رو دیگران و پیروان اربابان خود باشند و کم هستند مردمانی که از گذشتگان عبرت بگیرند و خداوند آنان را به عنوان نشانه قرار می دهد اما توجه نمی کنند و عبرت نمی گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین صافی تاکید کرد: انسان باید به عقل و وجدانش رجوع کند و زمانی که سخنی را می شنود باید رجوع کند و آن را بفهمد به ویژه وقتی که این سخن از کسی صادر می شود که منفعت شخصی خود را در نظر نمی گیرد بلکه منافع دیگران را می خواهد و باید انسان به حق گوش فرا دهد و از فرصت استفاده کند که در غیر این صورت عاقبت بدی در پی خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha