جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه در حسینیه فاطمیه کبری، با تاکید بر اینکه کشور های جهان و منطقه لجبازی رهبران کردستان را به هیچ عنوان نمی پذیرند گفت: سرنوشت تجزیه عراق، فروپاشی کردستان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری‌ «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمیه کبری ایراد شد، با تاکید بر اینکه کشور های جهان و منطقه لجبازی رهبران کردستان را به هیچ عنوان نمی پذیرند و سرنوشت تجزیه عراق، فروپاشی کردستان است، در پاسخ به اظهارات طایفه ای برخی شخصیت های سیاسی گفت: شیعه به شما آزادی داد.

حجت الاسلام قپانچی عملیات آزاد سازی کامل "حویجه" را ارج نهاد و با اشاره به اینکه عملیات آزاد سازی منطقه "القائم" و "راوه" آغاز شده و بیش از 800 داعشی خودشان را به نیرو های پیشمرگ تسلیم کردند، خواستار تحویل تسلیم شدگان به نیرو های عراقی شد تا به جزای اعمالشان برسند.

وی افزود: داعش هیچ پناهگاهی در عراق ندارد و به زودی نابود خواهند شد.

امام جمعه نجف اشرف با تاکید بر اینکه کشور های جهان و منطقه لج بازی رهبران کردستان را نمی پذیرند و این مسئله به بن بست رسیده است، تصریح کرد: اقلیم کردستان شاهد اختلافات و شکاف های داخلی پیرامون پذیرش یا عدم پذیرش جدایی است. وی افزود: رهبران کردست باید قبل از اینکه وقت بگذرد دست از لجاجت بردارند.

شیعیان به شما آزادی دادند و کرامت شما را حفظ کردند

از طرف دیگر حجت الاسلام قپانچی در مورد اظهارت طایفه ای برخی از شخصیت های سیاسی که گفته بودند: «مشکل ما با شیعه است نه با کرد ها»، تاکید کرد: شیعیان به شما آزادی دادند و ناموس و آبروی شما را حفظ کردند.

وی افزود: این اظهارت نشان می دهد که مشکل ملی نیست، بلکه مشکل هویت این شخصیت های منفعت طلب است.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر از خطبه ها اشاره کرد: ملت عراق در حال آماده شدن برای استقبال از زائرین اربعین امام حسین (علیه السلام) هستند و این فضل و کرامتی است که خداوند منّان به ملت عراق داده است  و این زیارت تحول بزرگی در اخلاق به وجود می آورد و مکتبی است که ما و ملت ها از آن درس می آموزیم.

وی از نهاد های دولتی خواست تا آمادگی کامل داشته باشند و گفت: نیرو های امنیتی با خدمات و امنیتی که برای زائران برقرار می کنند موجب افتخار هستند.

امام سجاد (ع) نقش مهمی در قیام امام حسین (ع) و بقای آن داشت

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه دینی با اسارت خاندان نبوت (ع) از کوفه به شام و حوادثی که در این سفر رخ داد، اشاره کرد و یاد آور شهادت امام سجاد (ع) شد که پیامبر اکرم (ص) ایشان را زین العابدین لقب دادند.

وی افزود: امام سجاد (ع) نقش مهمی در قیام امام حسین (ع) و بقای آن داشته اند و در دمشق و در مجلس یزید تا مدینه تحولاتی را بوجود آوردند و روح امام حسین (ع) در امام سجاد (ع) می جوشید.

امام جمعه نجف اشرف به نقش امام سجاد (ع) در مقابله با انحراف فکری و اخلاقی در امت اشاره کرد و گفت: امام (ع) با ارتداد فکری و انحراف اخلاقی امتی که از حاکم فاجر پیروی می کردند، مقابله کرد.

وی به نقش صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام (ع) در مقابله با ارتداد و انحراف اشاره کرد و از جوانان دانشگاهی خواست تا در خصوص گنج های اهل بیت (ع) و رساله حقوق ایشان که پایه حقوق بشر است، بنویسند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha