پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسلمانان انگلیسی ۱۲۶ هزار یورو برای پناهندگان روهینگیا جمع کردند

حوزه/ اعضای انجمن «اعتماد اسلامی» در مسجد جامع غوثیه در انگلستان با شنیدن اخبار مربوط به نسل کشی مسلمانان روهینگیا، با جمع کردن ۱۲۶ هزار یورو کمک مالی برای پناهندگان قصد دارند به مرزهای میانمار رفته و شخصا به آن‌ها کمک کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از sloughexpress، مسلمانان جامعه اسلامی اسلاو در برک‌شایر انگلستان، کمک مالی بیش از 126 هزار یورو  برای کمک به پناهندگان روهینگیا جمع آوری کردند.

اعضای انجمن «اعتماد اسلامی» در مسجد جامع غوثیه در انگلستان با شنیدن اخبار مربوط به قتل عام و نسل کشی مسلمانان روهینگیا در میانمار از اوایل سپتامبر اقدام به جمع آوری کمک‌های مالی برای آنان کردند. این داوطلبان در نمازهای جمعه و سرتاسر شهر مردم را تشویق به اعمال خیریه می‌نمودند. در پایان این نهاد موفق به گردآوری مبلغ 126.720 هزار یورو شد و محمد افضل امام جماعت این مسجد قرار است روز یکشنبه همراه با پسرش محمد گروه کوچکی از داوطلبان را هدایت کرده و یک سفر 10 روزه برای رساندن پول به مسلمانان روهینگیا در بنگلادش انجام دهند.

آن‌ها قصد دارند موقع رسیدن به داکا،  پایتخت بنگلادش وسایل مورد نیاز پناهندگان از میانمار را خریداری کرده و برای کمک به آن‌ها به سوی مناطق مرزی به راه بیفتند. هدف آن‌ها راه اندازی اردوگاه، تهیه غذا و لباس برای پناهندگان و تشکیل مسجد است.

افضل مسلمان پاکستانی تبار در این باره می‌گوید: احساس می‌کردم باید به آنجا بروم زیرا این پناهندگان هیچ توجهی دریافت نمی‌کنند. ما اصلا خبر نداریم در مرزهای میانمار چه خبر است و این بسیار مهم است.

اصرار میرزا یکی از داوطلبانی که وی را در این سفر همراهی می‌کند می‌گوید: با هزینه خودمان به این سفر می‌رویم. ما انتظار نداشتیم چنین پول زیادی جمع شود ولی معجزه گاه گاه رخ می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha