پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه درکاشان با تاکید بر این که ایران به تمام تهدیدها پاسخ قاطع می دهد، گفت: جمهوری اسلامی مانند تمام دولت ها و نظام های سیاسیی دنیا که ارتش، نیروی مسلح و امنیتی دارند براساس نظام بین الملل حق دارد از تجهیزات پیشرفته نظامی برای دفاع از خود استفاده کند و نیازی به اجازه آمریکا ندارد.

آیت الله عبدالنبی نمازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در کاشان، ضمن محکوم کردن سخنان گستاخانه شب گذشته ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، ترامپ  را رئیس جمهوری عقب افتاده و بی تجربه در مسائل دیپلماتیک و بین المللی نام برد و افزود: سخنان دیشب رئیس جمهوری امریکا از موضع  استکباری، ولایت و تسلط برجهانیان متکبرانه و مغرورانه و به عنوان قیم جهانیان بود.

امام جمعه کاشان با بیان این که دولتمردان کاخ سفید مبتلا به غرور سیاسی و اخلاقی هستند، خطاب به آنان گفت: فراموش نکنید عصر یکه تازی و تحت سلطه قرارگرفتن کشورها به پایان رسیده که بخواهید برای تمام کشورهای جهان تعیین تکلیف کنید.

امروز عصر محاصره ابرقدرتها توسط  ملت های مستضعف است

عضو مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز را عصرمحاصره ابرقدرتها توسط ملت های مستضف جهان دانست و خطاب به دولتمردان آمریکا، افزود: بدانید مردم مظلوم جهان بیدارشده اند و آرام آرام درحال نابودی و منزوی کردن حکومت های طاغوتی هستند.

آیت الله نمازی، با اشاره به دیدگاه های تکراری، پوچ و توخالی ترامپ راجع برجام، اظهارداشت: ترامپ با سخنان دیشب کار عمومی دنیا را ملعبه  و بازیچه خودش قرارداد و یک حالت کما و آماده باش در افکارجهانی به وجود آورد و فکرمی کرد که دنیا می خواهد منتظر بماند چه تکلیفی را برای جهان و کشورهای منطقه تعیین می کند، ولی سخنان دیشب او معلوم شد حرف تازه ای ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد : علیرغم این که آمریکا خودش حامی اصلی تروریست جهانی است، جای تاسف است که  ترامپ  دیشب همانند دیگر روسای جمهور این کشور، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریست و حزب الله لبنان، انتفاضه فلسطین و ایجاد ناامنی درمنطقه متهم کرد.

 ایران به تمام گستاخی ها پاسخ می دهد

نماینده ولی فقیه درکاشان، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به تمام گستاخی های دولتمردان آمریکا از قبل پاسخ داده، افزود : جمهوری اسلامی ایران همانند تمام کشورهای جهان از نظرحقوق بین الملل اجازه دارد با فراهم کردن تجهیزات نظامی و امنیتی زمینه امنیت خودش را فراهم کند.

آیت الله نمازی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایرانهمانند تمام دولت ها و نظام های سیاسیی دنیا که ارتش، نیروی مسلح و امنیتی دارند براساس نظام بین الملل حق دارد از تجهیزات پیشرفته نظامی برای دفاع از خود استفاده کند و نیازی به اجازه آمریکا ندارد.

وی، زیرسوال بردن نام خلیج فارس توسط ترامپ را ناشی از اطلاعات نادرست او دانست و افزود: رئیس جمهور آمریکا اگر تاریخ را دقیق مطالع کند، مشاهده خواهد کرد در تمام نقشه های جهان و اسناد سازمان ملل متحد سابقه خلیج فارس همان است و هیچ نام دیگری نیست.

سپاه وظیفه پاسداری از انقلاب را بر عهده دارد

آیت الله نمازی، با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا نسبت به سپاه پاسداران، افزود: همانطور که تمام کشورها برای دفاع از مرزهایشان نیروی مسلح دارند، سپاه پاسداران هم براساس قانون اساسی وظیفه پاسداری از کشور، انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را عهده دار می باشد

امام جمعه کاشان، به اقتدار سپاه پاسدران در دوران دفاع مقدس و مبارزه با تروریست اشاره  کرد و خطاب به دولتمردان آمریکا گفت: شما آن قدر پرو و بی حیا هستید که 70 سال قبل  برای اولین بار با بکاربردن سلاح هسته ای دو شهر مهم ژاپن  را از بین بردید، حالا به ما می گویید حق ندارید موشک داشته باشید، هیچ ملت و نظام سیاسی دنیا  این حرف ها را نمی پذیرد.

 ایران با متجاوزان قاطعانه برخورد خواهد کرد

وی خطاب به دولتمردان امریکا تاکید کرد: بدانید جمهوری اسلامی موضع قاطعی را برای حفظ منافع و مصالح خود دارد و با هرکسی که بخواهد با این نظام مخالفت کند به طورجدی مقابله خواهد کرد و دشمن را سرجای خود خواهد نشاند.

آیت الله نمازی حمایت بحرین، عربستان و رژیم غاصب اسرائیل از موضع ترامپ علیه ایران را طبیعی دانست و اظهارداشت: ترامپ دراین ماجرا تنها مانده و تمام کشوره هایی که برجام امضاء کرده اند (کشورهای ۱+۵) از موضع جمهوری اسلامی نسبت به عمل و رعایت در برابر تعهداتش در عدم سلاح هسته ای حمایت کردند و فقط کشورهایی که خودشان هم مشکل دارند، از موضع ترامپ علیه ایران حمایت کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha