جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی در جلسه درس تفسیر با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا در خصوص «برجام» اظهار داشتند: مسئولین ما، دولت ما، ارتش و سپاه ما، فرد فرد این ملت بزرگ و بزرگوار ما، با این انقلاب و با این نظام هستند و آن را همراهی و حفظ می كنند، چرا که نظام را متعلق به خودشان می دانند و حرف بیگانه را گوش نمی‌دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در نخستین جلسه درس تفسیر در سال تحصیلی جدید، که به سوره مبارکه الرحمن اختصاص داشت در مسجد اعظم قم با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا در خصوص «برجام»  اظهار داشتند: مسئولین ما، دولت ما، ارتش و سپاه ما، فرد فرد این ملت بزرگ و بزرگوار ما، با این انقلاب و با این نظام هستند و آن را همراهی و حفظ می كنند، چرا که نظام را متعلق به خودشان می دانند و حرف بیگانه را گوش نمی‌دهند.

معظم له با اشاره به سابقه جنایت های آمریکا در طول تاریخ، ابراز داشتند: این دشمنی که چنگ و دندان نشان می‌دهد این ﴿ لا تُبْقی‏ وَ لا تَذَرُ ﴾ است، اینها هفتاد میلیون را كُشتند، روی قبر هفتاد میلیون ایستادند، در همین دیدارهای قبلی با مسئولین دولت یازدهم به آنها گفتم به جناب كری بگویید اگر بالاتر از بقیه خود را احساس می کنید چون زیر پای شما هفتاد میلیون قبر است! کشته های جنگ جهانی اول و دوم را از هفتاد میلیون نفر كسی كمتر نقل نكرد، الآن هم هر روز دارند آدم می‌كشند، منتها جنگ نیابتی است، اگر در سوریه و لبنان و عراق و میانمار جنگی هست همین ها مسبب آن هستند.

ایشان در ادامه با اشاره به آیات کلام الله مجید بیان داشتند: در همین كتاب الهی فرمود كافر بالأخره كافر است، بگیر و ببندش در قیامت به عهده ماست، اما شما اگر بخواهید با آنها زندگی كنید و زندگی‌تان عاقلانه و آرام باشد باید كاملاً و صد درصد بهوش باشید! نه برای اینكه اینها كافرند، نه برای اینكه به قرآن عمل نمی‌كنند بلکه ﴿فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیمانَ لَهُمْ﴾، اینكه دولت محترم فرمود ما با مردم آمریكا كار نداریم بلکه ما با دولتمردان درگیریم همین است فرمود: ﴿ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ﴾ نه چون كافرند، بلکه چون قطعنامه، پیوند، كنوانسیون و میثاق بین‌المللی را قبول ندارند! فرمایش قرآن در سوره مبارکه ممتحنه این است که با كفاری كه كاری به شما ندارند شایسته است با عدالت رفتار كنید، این روابط بین‌المللی ماست اما در مورد ائمه كفر مثل ترامپ و امثال ترامپ فرمود با آنها مبارزه کنید چون زیر امضایشان می‌زنند!، برهان مسئله این است.

حضرت آیت الله جوادی آملی، مسئولین و مردم را به حفظ و تقویت اتحاد و انسجام توصیه فرمودند و اذعان داشتند: اتحاد دو قسم است و اختلاف نیز دو قسم است: اتحاد اگر درباره مسائل مادی و دوستی و جناحی و امثال ذلك باشد نه پشتوانه الهی دارد نه آینده‌اش مورد اطمینان است اما اگر ان‌شاءالله این اتحاد، اتحاد دینی و الهی و مذهبی بود الی یوم القیامه می‌ماند و نظام را حفظ می‌كند، اختلاف هم این‌چنین است اگر اختلاف در اثر گله‌های دوستانه و توقعات عادی بود این اختلاف‌ها كاملاً قابل حل است با یك عذرخواهی، با یك ببخشید، با یك میانجی‌گری حل می شود اما اگر خدای ناكرده این اختلاف الهی بود، یك غدّه بدخیمی است که با سفارش و موعظه حل نمی‌شود!

ایشان اذعان داشتند: غده اختلاف را فقط قرآن و عترت معالجه می‌كند و نه هیچ چیز دیگری، شب‌زنده‌داری و ناله و اشك بر حسین بن علی(ع) اختلاف را معالجه می‌كند، داشتن رهبر خوب (حفظه الله) یك طرف قضیه است، رهبر اگر علی بن ابیطالب(ع) هم باشد مادامی كه پیروانش متحد نباشند بی‌درنگ شكست قطعی است! هیچ ترامپی، هیچ یهودی، هیچ اسرائیلی، هیچ صهیونیستی بدتر از این غرور و خودخواهی نیست «اعدا عدوّك نفسك التی بین جنبیك» لذا این نكته را همه ما باید بدانیم که چیزی كه جامعه و انقلاب را حفظ كرد، اتحاد بود و چیزی كه ممكن است خدای ناكرده به آن آسیب برساند اختلاف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha