شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله طبرسی

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تقویت برنامه های تبلیغی مبلغان دینی و روحانیان به منظور گسترش فرهنگ زکات در جامعه اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای زکات استان به اهمیت فریضه الهی زکات اشاره کرد و با بیان این که اهمیت این مهم بارها به همراه نماز در قرآن کریم به آن اشاره شده  است، گفت: مسأله زکات یکی از موضوعات و واجب های فراموش شده ای است که اگر احیا شود بخشی از مشکلات نیازمندان جامعه را برطرف خواهد کرد.

وی، تبیین و گسترش فرهنگ زکات در سطح جامعه را مستلزم فعالیت فرهنگی همه اقشار به ویژه طلاب و روحانیان دانست و افزود: احیای این فریضه الهی در سطح جامعه بخشی از مشکلات محرومین و نیازمندان را برطرف می کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که یکی از موارد پرداخت زکات کمک به رفع آسیب های اجتماعی است، افزود: با بهره گیری از این ظرفیت دینی می تواند بخشی از محرومیت و فقر موجود در جامعه را کم کرد.

وی با تاکید بر این که کمک به دیگران سبب آن می شود تا انسان به تزکیه رسیده و به صفات نیکو دست یابد، بیان داشت: دادن زکات سبب برکت کمی و کیفی مال انسان شده و آن را طیب و طاهر می کند.

آیت الله طبرسی با تاکید بر این که ترویج فرهنگ زکات سبب مقابله با فقر در جامعه اسلامی می شود، گفت: همواره دادن زکات مورد تاکید تعالیم والای دینی و روایات ما بوده که ثواب ارزنده ای برای انسان در این راستا در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که اجرای احکام و سفارش های دینی همواره برای جامعه سودمند بوده است، افزود: زکات به عنوان یک سفارش دینی در رفع بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی بسیار نقش آفرین است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ترویج فرهنگ زکات موجب تحقق عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی خواهد شد، خاطرنشان کرد: زکات موجب رفع مشکلات اقتصادی بسیاری از مؤمنان خواهد شد که باید گسترش یابد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که دین برای رشد و تعالی جامعه احکام و دستورات متعددی را مورد نظر و توجه قرار داده است، خاطرنشان کرد: اجرای دقیق هر یک از این احکام الهی سعادت دنیوی و اخروی را برای هر انسانی در پی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که پرداخت زکات، روزی و برکت را برای جامعه دینی تقویت خواهد کرد، بیان داشت: تقویت موضوع زکات در روستاها می تواند موجب آبادانی و توسعه این مناطق محروم شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پرداخت زکات در جامعه اسلامی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت: توجه به فریضه الهی زکات ریشه در اعتقادات و باورهای دینی دارد و ضمن تقرب الهی موجب ایجاد الفت و امنیت اجتماعی می شود.

رئیس شورای زکات استان مازندران با بیان این که گسترش فرهنگ زکات در جامعه موجب کاهش فاصله طبقاتی، رفع فقر، رشد معنوی و صیانت از سلامت و امنیت جامعه خواهد شد، افزود: هر چه می توانیم باید در راستای تقویت فرهنگ پرداخت این سنت حسنه دینی تلاش کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha