شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خط بریل

حوزه/ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم ، انتشار کتب مذهبی به خط بریل را خدمتی ماندگار و ارزشمند به روشندلان عزیز دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام جباری طی سخنانی در مراسم رونمایی از 10عنوان کتاب بریل تولید شده بخش نابینایان این اداره کل که در آستانه 23 مهرماه روز عصای سفید در سالن همایش های کتابخانه آیت الله خامنه ای برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: به لطف الهی ما توانسته ایم موفق به تولید و انتشار برخی کتب مذهبی از جمله زیارت پرفیض عاشورا و نیز زیارت ناحیه مقدسه به خط بریل شویم که مورد استقبال بسیار خوب عزیزان روشندل قرار گرفته است.

وی همچنین با بیان این که مجموعه کتاب های بریل کتابخانه آیت الله خامنه ای بالغ بر 4 هزار نسخه و کتاب های گویای آن در حدود 5 هزار نسخه است، افزود: امروز از 10 عنوان کتاب به خط بریل در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال، با موضوعات مختلف رونمایی می شود که بی شک خدمتی ارزشمند برای روشندلان علاقه مند به کتاب و کتاب خوانی به شمار می رود.

حجت الاسلام جباری ضمن تقدیر از حمایت های ویژه استاندار قم در جهت تهیه و خرید دستگاه چاپ در سطح استان گفت: استان قم به عنوان قطب تولیدکننده کتابهای بریل در کشور، تاکنون توانسته با پشتکار فراوان و دقت نظر و سرعت عمل کتابداران پویا و خلاق این بخش، موفقیت های بیشماری همچون تولید یک هزار تقویم بریلرا در کارنامه کاری خود ثبت کند و تداوم موفقیت ها نیاز به تقویت حمایت ها در آینده دارد.

 وی همچنین خاطرنشان کرد: این رسالت مهم ماست که با معرفی کتب پرفایده و کاربردی و همچنین دعوت از نویسندگان خوب و ارزشمند و تشویق آنان به این سمت، محتوای آثار ارزشمندشان را تبدیل به کتب بریل و گویا کنیم تا فرصت مطالعه برای نابینایان نیز همانند دیگر اقشار جامعه فراهم گردد.

گفتنی است: در خاتمه این مراسم که با حضور مدیر کل بهزیستی استان برگزار شد، از تنی چند از کتابداران بخش نابینایان و نیز روشندلان فعال در عرصه کتاب خوانی تجلیل به عمل آمد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha