پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی شرف الدین یمن

اختصاصی حوزه/ دکتر سید علی شرف الدین کارشناس سیاسی یمنی در گفتگو با خبرگزاری حوزه گفت: دلیل نابسامانی های امنیتی و نبود استقرار در خاورمیانه تنها عربستان است که بله قربان گوی آمریکا و اسرائیل است و ایران هیچ دخالتی در آن ندارد. وی همچنین تاکید کرد: ایران هیچ سرمایه گذاری و دخالتی در یمن ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر سید علی شرف الدین کارشناس سیاسی یمنی تاکید کرد: اظهارات عادل الجبیر پیرامون ایران حکایت از شکستی بزرگ در تحقق اهداف آن ها دارد.

دکتر سید علی شرف الدین کارشناس سیاسی یمنی در گفتگو با خبرگزاری حوزه گفت: دلیل نابسامانی های امنیتی و نبود استقرار در خاورمیانه تنها عربستان است که بله قربان گوی آمریکا و اسرائیل است و ایران هیچ دخالتی در آن ندارد. وی همچنین دوباره تاکید کر: ایران هیچ سرمایه گذاری و دخالتی در یمن ندارد.

متن مصاحبه به شرح زیر است:

 

ارتش یمن و نیرو های مردمی در برهه اخیر با موشک های بالستیک پیروزی های بزرگی را علیه متجاوزین سعودی به دست آورده است. به نظر شما آیا می توانیم بگوییم که متوقف ساختن پرتاب موشک های بالستیک، بستگی به پایان بمبارن های سعودی دارد؟

خداوند متعال فرمود: (إن تنصروا الله ينصركم ويثبت أقدامكم). پیروزی هایی که ارتش و کمیته های مردمی محقق ساخته اند، با یاری خداوند است و موشک ها هدیه ای از سوی خداوند به ملت مظلوم یمن است تا به وسیله آن 17 کشوری را که به مقابله با ملت یمن بر خاسته اند و در رأس آن شیطان بزرگ آمریکا، در هم شکند.

شایان ذکر است که بگوییم این موشک ها به دست خود یمنی ها ساخته شده و خداوند ساخت آن را به ما الهام کرده است. نکته جالب توجه این است که این موشک ها بسیار دقیق به هدف اصابت می کند و خسارت های انسانی و مادی بزرگی را بر متجاوزین سعودی آمریکایی وارد می کند. ملت آنچه را که در توان دارند آماده کرده اند و باقی بر عهده خداست.

به نظر من موشک ها با توسعه سامانه دفاع هوایی به اذن خداوند متعال برای ایجاد تغییرات گسترده در روند جنگ کفایت می کند و در نتیجه نه تنها بمباران هوایی متوقف می شود، بلکه به خواست خدا این تجاوز وحشیانه را متوقف خواهد کرد؛ دیدید که چند روز پیش چگونه قدرت موشکی توانست هواپیمای شناسایی آمریکا را منحدم کند. این هواپیمایی آمریکایی از هواپیما های درجه اول به حساب می آمد به گونه که قیمت آن به 54 میلیون دلار می رسد لذا بر این اساس ما پی به سطح پیشرفت سریع در سامانه دفاع هوایی می بریم.

 

نظر شما در مورد ادعای عادل الجبیر مبنی بر متهم کردن ایران به ایجاد نا امنی در منطقه چیست؟ به ویژه که آنان در جبهه متجاوزین قرار دارند و آیا واقعاً اقدامات ایران در یمن سبب نا امنی است؟

اظهارات عادل الجبیر بر شکست بزرگ در تحقق اهداف آنان دخالت دارد و این سخنش برای توجیه شکست است. هیچ دخالتی از سوی ایران در یمن وجود ندارد و این از فاصله ای که بین ایران و یمن از لحاظ جغرافیایی وجود دارد، مشخص است.

دلیل نابسامانی ها و ناامنی و نبود استقرار در منطقه خاورمیانه تنها عربستان است که از آمریکا و اسرائیل دستور می گیرد و ایران هیچ دخالتی در یمن ندارد. بار دیگر تاکید می کنم که ایران هیچگونه سرمایه گذاری و دخالتی در یمن ندارد.

در این خصوص باید اضافه کنم که کشور های حاشیه خلیج فارس که با ایران دشمنی می کنند و آن را متهم می سازند، کشور هایی هستند که در آن سرمایه گذاری ایرانی وجود دارد و ایرانی های زیادی در آن هستند که تعداد آن به صد ها هزار می رسد و بر این اساس مشخص می شود که این اتهامات باطل است.

 

اکنون دو سال و نیم است که از آغاز تجاوز عربستان علیه ملت یمن می گذرد و این تجاوز خسارت های بزرگی از کشتار، مجروحیت و ویرانی به بار آورده است؛ با توجه به این پیشینه آیا رهبران انصار الله راه حل سیاسی برای این بحران پیش بینی کرده اند و واکنش کشور های متجاوز چه بوده است؟

انصار الله همیشه راه حل سیاسی ارائه داده است  و این مسئله در کنفرانس ژنو و کنفرانس کویت به وضح مشخص است اما متأسفانه متجاوزین سعودی آمریکایی به دنبال راه حل سیاسی نیست بلکه بلکه تسلیم شدن را می خواهد و این خواسته عملی نمی شود و نخواهد شد اگرچه ما تا روز قیامت با آن ها بجنگیم.

تجربه ما از تجاوز سعودی آمریکایی نشانگر سخن فرمانده شهید حسین بدر الدین حوثی است که گفت: «اگر صلح خواستید سلاح به دست گیرید»؛ تنها زمانی برقراری صلح ممکن است که بین قدرت ها توازن باشد. ما صلحی می خواهیم که حافظ کرامت و عزت یمن و یمنی ها باشد و اهل تسلیم شدن نیستیم.

درست است که بسیاری از مردم عادی، کودکان و زنان به شهادت رسیدند و جنگ منجر به ویرانی زیر ساخت ها شد، اما در مقابل متجاوزین ضربات سنگین و خسارت باری را دریافت می کنند. به فضل ارتش و کمیته مردمی به عمق پایگاه های سعودی رسیده و هزاران تن از ارتش و مزدوران سعودی را کشته و زخمی کرده است و به علاوه خسارت هایی را در تجهیزات نظامی آنان که به هزار تا می رسد، وارد کرده است.

همچنین نیروهای ساحلی ده ها ناو و قایق های جنگی متجاوزین را مورد اصابت ضربات خود قرار داده که شبکه "المسیره" هر روز عملیات های نظامی و پیروزی های ارتش و کمیته های مردمی را پخش می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha