چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ادای احترام به ۱۱ تن از علمای سنگاپور به سبب کمک به جامعه اسلامی

حوزه/ در مراسمی که با حضور حلیمه یعقوب رئیس جمهور سنگاپور برگزار شد، شورای مذهبی اسلامی سنگاپور جوایزی را به ۱۱ تن از علما و شخصیت های اسلامی به سبب دستاوردهایشان در رابطه با جامعه مسلمانان اهداء نمود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از straitstimes، روز گذشته شورای مذهبی اسلامی سنگاپور «مویس» طی مراسمی که در منطقه دولتی ایستانا در کوالالامپور پایتخت سنگاپور برگزار شد، به چند تن از علماء و شخصیت‌های اسلامی به سبب دستاوردهایشان و کمک‌های انجام داده برای بهبود زندگی مسلمانان در این کشور جوایزی اهداء کرده و به آنان ادای احترام شد. حلمیه یعقوب رئیس جمهور سنگاپور شخصا جوایز را به برگزیدگان تقدیم کرد.

این جوایز به کسانی اهدا گردید که در زمینه‌های مختلف مانند آموزش، خدمات اجتماعی یا تعالیم اسلامی در جامعه اسلامی تاثیر گذار بوده و نقش پررنگی داشته‌اند.

حاجی عبدالرزاق ماریکار مدیر اجرایی شورای اسلامی سنگاپور گفت: این افراد برای ایجاد اتحاد اجتماعی، ارتقاء همدلی در جامعه و برقراری رابطه دوستی و اتحاد میان شهروندان سنگاپور و خارجی‌ها نقش ایفاء کرده‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت روحیه اجتماعی در سخنرانی خود، مردم را به افزایش فعالیت‌هایی چون دادن زکات و کمک به نیازمندان تشویق نموده و گفت: در سالی که گذشت نسبت به سال‌های قبل کمک‌های مردمی بیشتری به مستمندان داشته‌ایم و این مایه خرسندی است.

ماریکار افزود: در سال گذشته 18.4 میلیون دلار از سوی مردم به نیازمندان کمک شده که نسبت به سال 2015 این رقم 16% افزایش نشان می‌دهد. این جلوه‌ای از ارزش‌های عمیقی است که از هسته هویت مسلمانان سنگاپور نشات گرفته که برای تقویت جامعه و کمک به ملت و فرای آن تلاش می‌کنند.

برندگان این جایزه چه کسانی بودند؟

استاد علی محمد 71 ساله، در ده‌ها سال فعالیت داوطلبانه، به بسیاری از جوانان از افراط گرایان دینی گرفته تا مجرمین قاچاق مواد مخدر مشاوره داده و کمک کرده است. وی در سال 2007 در صدور فتوای مهمی در رابطه با اهمیت و حلال بودن پیوند اعضای بدن توسط مسلمانان نقش ایفاء کرده است که یکی از دلایل اصلی دریافت این جایزه توسط وی بود.

دکتر رادیا سلیم 54 ساله از دیگر برندگان این جایزه که در سال 2012 نهادی به منظور کمک به مبتلایان به بیماری‌های روانی و حمایت از خانواده‌های آن‌ها تشکیل داده دراین باره می‌گوید: هدف ما از بین بردن دیدگاه‌های غلط و سوءتفاهم‌ها درباره مشکلات و بیماری‌های روانی بود تا مردم در صورت مواجه با چنین مسائلی زودتر به پزشک مراجعه کرده و درمان روند بهتری داشته باشد.

استاد علی، بنیانگذار یک گروه توانبخشی مذهبی در سال 2003 و از برندگان این جایزه نیز گفت: من بر این باورم که اسلام دین نفرت و خشونت نیست. وقتی ما در کنار غیرمسلمانان زندگی می‌کنیم وظیفه داریم ثابت کنیم که تنها گروه کوچکی از افراط‌گرایان وجود دارد که آن‌ها نیز هیچ ارتباطی به اسلام ندارند.

ادای احترام به 11 نفر از علمای سنگاپور

ادای احترام به 11 نفر از علمای سنگاپور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha