پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حکمت های علوی

حوزه/ طرح طلاب‌محور «حکمت‌های علوی در زندگی» ویژه طلاب سطح سه بین‌الملل جامعه‌الزهرا(س) از ۲۶ مهرماه سال جاری اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، خانم وثاقتی با اعلام این خبر گفت: طرح «حکمت های علوی در زندگی» به همت مرکز تخصصی طلاب بین‌الملل جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و طلاب خودجوش این مرکز اجرا می‌شود.

مسئول آموزشی پژوهشی مرکز تخصصی طلاب غیرایرانی اظهار داشت: طرح «حکمت‌های علوی در زندگی» طرحی طلاب محور بوده و طلاب در طول دوره از راهنمایی اساتید بهره‌مند می‌شوند.

وثاقتی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، بهره گیری از کلام امام علی(علیه‌السلام) در تمام زوایای زندگی، انس گرفتن با کلام حضرت علی(علیه‌السلام)، تغذیه معنوی سالم و غنی، عمل به حدیث باب العلم، آشنایی با علل مشکلات و گره‌های گوناگون علمی، سیاسی، اعتقادی، اخلاقی، خانوادگی، روانی و غیره است.

وی افزود: تقویت روحیه تفکر، تغییر نگرش و رفتارهای غیرعلوی و رهایی از بیماری‌های اخلاقی و تربیتی از دیگر اهداف برگزاری این طرح است که در نهایت سیراب شدن از دریای بیکران وگوهرهای بی‌پایان نهج البلاغه را به دنبال دارد.

مسئول آموزشی پژوهشی مرکز تخصصی طلاب غیرایرانی با بیان اینکه اجرای این طرح به دو شیوه حضوری و غیرحضوری است، گفت: این طرح ویژه طلاب و فارغ‌التحصیلان بین‌الملل سطح سه بوده و در دو محور برگزاری نشست و ارائه آثار اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوره اول این طرح، ۱۴ حکمت از نهج‌البلاغه مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: در محور برگزاری نشست، محفل‌های هفتگی با حضور طلاب علاقه‌مند در روزهای یکشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۲ - ۱۱ برگزار می‌شود.

وثاقتی بیان داشت: طلاب پس از ارائه مباحث اصلی(حکمت‌خوانی، تجزیه و ترکیب، شرح و تفسیر) به نقد و بررسی می‌پردازند.

وی، ارائه آثار مختلف هنری و پژوهشی از جمله حکمت‌گرافی، شعرگویی، داستان‌نویسی، مقاله‌نویسی، طراحی و خوشنویسی را از دیگر محورهای این طرح عنوان کرد و گفت: در این طرح، طلاب بین‌الملل سطح سه و خانواده‌های آنان می توانند شرکت کنند.

مسئول آموزشی پژوهشی مرکز تخصصی طلاب غیرایرانی تصریح کرد: در پایان نیمسال اول سال تحصیلی، علاوه بر برگزاری مسابقه از مطالب مطرح شده در طول دوره، نمایشگاهی از آثار دريافتی پذیرفته شده برگزار و از طلاب فعال و برگزیده قدردانی می‌شود.

وی اضافه کرد: به منظور استفاده حداکثری طلاب بین‌الملل جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، چکیده مباحث مطرح شده در نشست‌ها در کانال تلگرامی این مرکز به منتشر می‌شود.

وثاقتی با بیان اینکه طرح «حکمت های علوی در زندگی» از روز چهارشنبه(۲۶ مهرماه) آغاز می‌شود، یادآور شد: ثبت نام در این طرح با ارسال پیام تلگرامی به نشانی نشانی @intcenter۲۱۷۳، تماس تلفنی(۳۲۱۱۲۱۷۳) و یا مراجعه حضوری به آموزش مرکز تخصصی طلاب بین‌الملل واقع در طبقه همکف شهید قدوسی(ره) اتاق ۲/۲ امکان‌پذیر است.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha