جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی مخدوم

حوزه/ رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی گفت: بی شک نقش روحانیون در راستای کاهش آسیب های اجتماعی یک نقش بسیار جدی و انکارناپذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین علی مخدوم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: روحانیون علاوه بر ایفای نقش تبلیغی و هدایتگرایانه خود در امر پاسخ به شبهات نیز بسیار فعال هستند ، ضمن آن که کما بیش در مباحث اجتماعی و به خصوص کاهش آسیب های اجتماعی ورود پیدا می کنند.

وی افزود: البته این امور و فعالیت ها باید با محوریت مساجد و نقش آفرینی فعال تر روحانیون باشد چه آن که از صدر اسلام تاکنون نیز مسجد بهترین و اثرگذارترین مکان و کانون در جهت اصلاح امور فرهنگی و اجتماعی و رسیدگی به امور مسلمین بوده است.

این استاد سطوح عالی حوزه همچنین خاطرنشان کرد: البته آنچه مسلم است این که تنها انتخاب مکان برای کاهش و یا رفع آسیب های اجتماعی کافی نیست بلکه در این باره به شدت نیاز به حمایت های مالی و معنوی از مساجد و نیز برنامه ریزی جدی مسئولان در توجه به کارکردهای ویژه حوزه و روحانیت وجود دارد.

وی بیان داشت: با این همه به اعتقاد بنده ما در این خصوص همچنان نیازمند تربیت و آموزش روحانیون فرهیخته و متخصصی هستیم که در عرصه شناسایی و مقابله با آسیب های اجتماعی فعال باشند ، به این معنا که چه در عرصه مشاوره به خانواده ها و چه به خصوص برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی نقش خود را به درستی بتوانند ایفا نموده و در ضمن از علم و تجربه کافی برای درمانگری در حوزه آسیب های اجتماعی برخوردار باشند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha