شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه تشیع درحقیقت عاشقی خدا، ولی در جلوه های اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: این نوع محبت اخلاص می خواهد و تا اخلاص نباشد نمی شود با اهل بیت(ع) همراه شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن اراکی در درس اخلاق این هفته مدرسه علمیه معصومیه قم که با حضور طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد به موضوع محبت الهی اشاره کرد و گفت: عالی ترین مقام آفرینش رسیدن به جایی است که انسان محبوب خدا شود و به مقامی برسد که خالق هستی او را دوست داشته باشد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه اولین بار خدا محبت خودش را در جان حضرت رسول(ص) ریخت و پیامبر(ص) با خالق خود عشق بازی می کرد افزود: درحقیقت با این بیان لازم است پیامبرخاتم(ص) را ساقی محبت بدانیم، زیرا ایشان هم محبت را می نوشد و هم می نوشاند و این نوشیدن را انسان درحال احساس و لمس کردن است، بهترین نمونه آن شهدای کربلا و مدافع حرم می باشند که این گونه با دور شدن از تعلقات دنیا عشق بازی می کنند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید براینکه شهدای کربلا درجنگ آنچنان عشق بازی می کردند که سرمست می شدند، و عاشقانه درحریم ولایت قرارمی گرفتند و سختی ها را درآنها نفوذ نمی کرد و جانانه به استقبال مرگ می رفتند، اظهارداشتند: نمونه دیگراز این عشق بازی پیاده روی درایام اربعین است؛ این پیاده روی درآنها آنچنان لذت ایجاد کرده که اصلا مشکلات را نمی بینند.

این استاد حوزه با بیان اینکه تشیع در حقیقت عاشقی خدا، ولی در جلوه های اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: این نوع محبت اخلاص می خواهد و تا اخلاص نباشد نمی شود با اهل بیت(ع) همراه شد.

آیت الله محسن اراکی  با بیان اینکه سخنان اهل بیت(ع) عالی ترین و بالاترین معارف است که  از آن غافل می باشیم افزود: اگر سخنان اهل بیت(ع) با خدای تعالی نبود، معلوم نبود بشر بتواند با خدای خود سخن بگوید.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهارداشت: اگر انسان محب خدا شود درمرحله بالاترانس با خالق پیش خواهد آمد و اگراین مرحله اتفاق بیافتد که بسیارسخت است، باید شاهد حواث وآثارخوبی در رشد روحی انسان باشیم.

عضو خبرگان رهبری با تاکید براینکه لذت دنیا تا لذت با خدا نشود، دل نشین نخواهد شد، افزود: اگرجامعه به این سمت برود، باید شاهد اتفاقات اثربخشی باشیم. 

این استاد حوزه با بیان اینکه جامعه دارای  دو بخش است زبیا و نازیبا گفت: بسیاری ازافرادی که اهل مسجد، نماز و حجاب می باشند، دربخش پوشیده قراردارند و به چشم نمی آیند، ولی بیشتر بخش نازیبا به چشم می آید و دشمن هم بیشتر به دنبال برملاکردن بخش نازیبا است و یکی از رسالت های مبلغین این است که بخش زیبا را به نمایش در بیاورند تا همه بهفمند جوان متدین ایرانی چه معنویتی دارد.

آیت الله محسن اراکی با بیان نمونه ای  از این خلوت عاشقانه، همین شهید حججی است که عاشقانه برپای پدر و مادر بوسه می زند، افزود: مثل شهید حججی دراین کشور فراوان هستند ولی پوشیده، کسی خبر ندارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید براینکه شهادت و جهاد، تبدیل به فرهنگ در بین جوانان شده و شهدا نماد ذکر الهی می باشند، عنوان کرد: باید از شهدای که ذکر الهی می باشند مدد خواست تا بتوان در مسیر بندگی متوقف نشویم و ادامه دهیم و این هم با تلاش و اراده قوی میسر است.

عضوخبرگان رهبری افزود: اگرانسان محبوب خدا شود، انیس مخلوق می شود و آن وقت به سمت گناه نمی رود و هم خیلی سریع به مسیر اصلی برگشت خواهد کرد اظهار داشت: باید با ذکر کثیر خود را بیمه کرد، زمانی اسوه بودن پیامبر(ص) محقق می شود که بر لب ذکر خدا را داشته باشیم و اگرغیر این فکر کنیم این دام و وسوسه شیطانی است.

آیت الله محسن اراکی بابیان اینکه گفتن ذکر کثیر ریا نیست، بلکه عمل صالح است، افزود: با ذکر کثیر دم ریا را قیچی کنیم.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha