جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان گفت: ورزش باستانی و پهلوانی با عرفان و معنویت رنگ گرفته است و سینه به سینه در اختیار نسل جدید قرار گرفته است و باید معنویت و اخلاق‌مداری آن در سایر رشته‌های ورزشی امروزی نیز آثار خود را بطور ملموس بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی در دیدار اعضای شورای‌عالی بسیج ورزشکاران خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مسؤولیت در بسیج ورزشکاران از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: از آنجا که در میان جامعه جاذبه دارد می‌تواند در جهت دادن به ورزشکاران اخلاق‌مدار نقش‌آفرین باشد.

وی، تاثیرگذاری ورزش را در جامعه زیاد دانست و افزود: ورزش اخلاق‌مدار که به یادگار مانده از نیاکان و اجداد ما است باید از طریق ورزش‌های پهلوانی در جامعه ترویج شود تا حافظ فرهنگ اسلامی نیز در میادین ورزشی باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز حوزه ارتباطات و اطلاعات در دنیا بسیار گسترده شده و از حالت دهکده جهانی حتی به کف دست تقلیل یافته است گفت: آسیب‌های آن نیز توسعه یافته و باید جدی گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی از تاثیر ورزش بر روح و جسم انسان یاد کرد و گفت: برخی فقط به امور جسمی و مادی پرداخته‌اند و تاثیر معنوی ورزش را نادیده گرفته‌اند که امری ناقص است. این درحالی است که جامعه اسلامی بر اساس حقایق نظام خلقت به هردو حوزه جسمی و معنوی نظر دارد.

امام جمعه بیرجند درخصوص حکمت خداوند در آفرینش گفت: از نشانه‌های بارز خداوند حکیم عدم خلقت و آفرینش لهو و لعب است و حکمت الهی نیز آن را توجیه نمی‌کند که اسرار و رموز جهان مادی نادیده گرفته شود و منتج به عمل انسانی و هدفمند نگردد.

عبادی خاطرنشان کرد: از امور معنوی که در ورزش می‌توان به آن اشاره کرد ارتباط  متقابل تن و روح است و این امر مستلزم ان است که مدیریت آن بر اساس تفکرات اعتقادی، اخلاقی و آموزه‌های دینی انجام شود و باید در جامعه به آن توجه شود.

وی از ورزش باستانی و پهلوانی به نیکی یاد کرد و گفت: این ورزش با عرفان و معنویت رنگ گرفته است و سینه به سینه در اختیار نسل جدید قرار گرفته است و باید معنویت و اخلاق‌مداری آن در سایر رشته‌های ورزشی امروزی نیز آثار خود را بطور ملموس بگذارد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی در پایان تشکیل اتاق فکر را از ضرورت‌های سازمان بسیج ورزشکاران برشمرد و تاکید کرد: وقتی دشمنان ما در ترویج انحرافات و منکرات اتاق فکر دارند و زبده‌ترین طراحان را به کار گرفته‌اند، چرا مسوولان  از این فرصت‌ها به نحو احسن استفاده نکنند؟!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha