سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نیمی از مراکز اسلامی در مالزی در برابر آتش سوزی نام امن هستند

حوزه/به گفته مدیر کل اداره آتش نشانی مالزی، بازرسانی که از ۹۵۶ مرکز اسلامی و مدرسه آموزش قران در این کشور بازرسی کرده‌اند اعلام نمودند که نیمی از مدارس و مراکز اسلامی فاقد امکانات ایمنی در برابر آتش سوزی هستند و به آنها اخطار داده شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از  straitstimes، نیمی از مراکز دینی اسلامی در کشور مالزی از نظر امکانات ایمنی در برابر آتش سوزی ناامن هستند. اداره آتش‌نشانی و امداد و نجات مالزی اعلام کرد 50%  از  956 مرکز اسلامی و مدرسه آموزش قرآن در کشور مالزی که توسط بازرسان این اداره مورد بازدید قرار گرفته اند در برابر آتش سوزی ناامن اعلام شده‌اند.

داتوک وان محمد نور ابراهیم مدیر کل آتش نشانی گفت: این مدارس باید به امکانات ایمنی به ویژه نصب تجهیزات اطفای حریق مجهز گردند. شایع ترین ایراد مشاهده شده نداشتن تجهیزات ایمنی اطفای حریق بود که بازرسان به 291 مدرسه اسلامی اخطار داده‌اند که تا پایان تاریخ اعلام شده یعنی 13 اکتبر باید این مشکل برطرف گردد.

وی افزود: یک مشکل رایج دیگر این بود که ساختمان‌ها خروجی کافی هنگام بروز آتش نداشتند. مراکز و مدارس اسلامی همچنین باید تجهیزات ایمنی آتش سوزی مانند سیستم زنگ خطر یا آشکارساز دود را به عنوان یک احتیاط ایمنی نصب کنند.

این مقام آتش نشانی مالزیایی این سخنان را  امروز در نمایشگاه و کمپین ایمنی آتش در سالن برجایا مگامال در ایالت پهانگ در مالزی گفته و تصریح کرد: ما هم اکنون در حال جمع آوری اطلاعات و ارائه آن‌ها به دولت هستیم.

گفتنی است وقوع حریق در یک مدرسه اسلامی در کوالا لامپور، پایتخت مالزی که در 24 سپتامبر رخ داد جان ۲۵ نفر را گرفت. اکثر قربانیان این حادثه دانش‌آموز بودند. این آتش سوزی در مدرسه «دار‌القرآن اتفاقیه» در کوالا لامپور اندکی پیش از طلوع آفتاب به آتش‌نشانی اعلام شد. اما ماموران آتش‌نشانی و آمبولانس‌ها هنگامی به این مدرسه رسیدند که ۲۳ محصل و ۲ آموزگار جان خود را از دست داده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha