جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید محمد سعید حکیم

حوزه/ آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف بر اهمیت احیای شعائر حسینی از سوی مؤمنین و مشارکت در مناسبت های دینی در جهت یادآوری و الهام گیری از مفاهیم اهل بیت (علیهم السلام) و درس گرفتن و عبرت گرفتن از آن تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف بر اهمیت احیای شعائر حسینی از سوی مؤمنین و مشارکت در مناسبت های دینی در جهت یادآوری و الهام گیری از مفاهیم اهل بیت (علیهم السلام) و درس گرفتن و عبرت گرفتن از آن تاکید کردند و اشاره کردند: احیای شعائر حسینی منبعی برای آگاهی و آشنایی جهان با مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و اصول والای آنان است.

معظم له افزودند: معرفی مکتب اهل بیت (ع) باید به وسیله همکاری میان مسلمین، داشتن اخلاق نیک، رفتار شایسته، راستی، نیکی به والدین، صبر، تحمل و بخشش و اندیشیدن در خلق خداوند انجام گیرد و شیعیان با داشتن این صفات احترام جهانیان را بر می انگیزند.

ایشان این سخنان را در دیدار جمعی از مؤمنین و طلاب مدرسه خاتم الأوصیا از بغداد بیان کردند.

آیت الله حکیم تاکید کردند که باید از موسم عاشورا و مراسم عزاداری در جهت بیان مفاهیم و آموزه هایی که امام حسین (ع) در سیره خود بر آن تاکید کردند، سرمایه گذاری شود و افزوند: از جمله این مفاهیم؛ پاکدامنی، عمل به واجبات، ایثار، عدم تجاوز بعه حقوق دیگران مهربانی با انسان ها است که همه این ها در نهضت عاشورا نمایان است.

ایشان در پایان برای عاقبت به خیری و قبولی اعمال مؤمنین دعا کردند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha