جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، تبعیت از ولایت فقیه و حفظ روحیه انقلابی را مهترین مطالبه شهدا از جامعه امروز دانست و با اشاره به مجاهدت های علما در طول تاریخ، تصریح کرد: اگر علمای اسلام نبودند مردم مرتد می شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خمینی شهر آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، شامگاه یکشنبه  در هشتمین یادواره شهدای طلبه و روحانی خمینی شهر که همزمان با شب شهادت امام سجاد (ع)و سالگرد شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی، در مسجد ملاحیدر علی خمینی شهر برگزار شد،گفت: امام صادق(ع) در روایتی فرموده اند«ان العلماءورثة الانبیاء» علماءوارثان انبیا هستند و دلیلش میراثی است که به جای می گذارند و آن تبیین احادیث و گفتارهای پیامبران الهی است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در هر زمانی عالمانی وجود دارند که مانند سپری اسلام محافظ کرده و از انحراف مومنین جلوگیری و همچنین درمقابل تاویلهایی که انسانهای نادان انجام می دهند ایستادگی می کنند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: وجود علمای دین از اهمیت بسیاری برخوردار است تا آنجاکه امام دهم فرمودند در زمان غیبت فرزند فرزندم عالمان حافظان دین الهی هستند و اگر علمای اسلام نبودند مردم مرتد می شدند.

وی در ادامه با بیان این که آیت الله اشرفی اصفهانی از برجسته ترین علمایی بودند که بعد از عمری خدمت، جان خود را در سنگر الهی فدای دین اسلام کردند، افزود: شهدا بی نیاز از تجلیل ما هستند و وظیفه ماست که یاد و خاطره شهیدان راه حق را زنده نگه داریم و این امر جز با انقلابی بودن آحاد جامعه که تاکید مقام معظم رهبری است، میسر نمی شود.

آیت الله مهدوی ادامه داد: همان گونه که محرم و صفر فقط حدوث کربلا نبود و بقای پیامش مهم است و علت  باقی ماندن کربلا انقلابی بودن وارثان خون سیدالشهداست که کسی جز امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب سلام الله نبودند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بزرگداشت تمامی شهدا و شهدای روحانی بر ما واجب است، آنها خون خود را در راه اسلام هدیه کرده و به وظیفه خود عمل کردند و اکنون نیز وظیفه ماست که روحیه انقلابی خود را حفظ کنیم .

استاد حوزه اصفهان در پایان گفت: شهدا در زمان خود با نثار جان خویش، در برابر ظلم ایستادگی کردند و اکنون وظیفه ما برخورداری از روحیه انقلابی و سکوت نکردن در برابر دشمنان ویاری نکردن ستمگران در فتنه هاست، باشد که ادامه دهنده راه شهدا باشیم و پیام شهدا که همان پیام انبیا و اولیای الهی و علمای دین است را به  همه دنیا انتقال دهیم .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha