چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نعیم آبادی

حوزه/ آیت الله نعیم آبادی گفت: امام سجاد (ع) هم به صورت عملی و هم علمی در برابر سیاست های اشتباه دستگاه بنی امیه ایستاد و تعصبشان را از بین برد و با آن مبارزه کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در  استان هرمزگان، پیش از ظهر امروز در  هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)  که میزبانی  بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: امام زین العابدین(ع) که در واقعه عاشورا حضور داشتتند و بنابر مصلحت خداوند متعال در بستر بیماری بودند و زنده ماندند، در طول مدت عمر با برکت خویش همواره با هر موضوع و بهانه ای اقدام به روایتگری جریان عاشورا در بین مردم می کردند و شاید یکی از دلایل به شهادت رسانیدن ایشان از سوی حاکمیت ظالم آن زمان، همین افشاگری و تبیین گری امام سجاد (ع) از واقعه عاشورا بود.

وی تصریح کردبرخی بر این تصور بودند که امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا از جنگ و کار سیاسی دوری گزیده است و به سمت دعا و نیایش و عزلت نشینی روی آورده است، در حالی که امام سجاد(ع) با ابزار دعا و نیایش خود همواره واقعه عاشورا را روایت می کرد و به امر افشاگری ظلم و جور و فساد دستگاه بنی امیه می پرداخت.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: امام سجاد(ع) در آن دوران صحیفه سجادیه با برهمین منطق نگارش کرد تا امروز به دست ما برسد، امام سجاد(ع) با اقدامات و افشاگری های خود  وحشت ظالم را از بین برد و مردم را نسبت به خیانت ها و فسادهای دستگاه بنی امیه آگاه کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان هرمزگان ادامه داد: امام سجاد(ع) هم به صورت عملی و هم علمی در برابر سیاست های اشتباه دستگاه بنی امیه ایستاد و تعصبشان را از بین برد و با آن مبارزه کرد .

آیت الله نعیم آبادی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از واهمه های حکومت های ظلم و جور دنیا چون رضاخان از گسترده شدن روایتگری عاشورا و تبیین معارف عاشورایی و حسینی همین امر است، چرا که اصل مکتب عاشورا ایستادن در مقابل ظلم و ظالم است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha