جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نعمت الهی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: باید برای تقویت اعتقادات نسل جوان ابرنامه ریزی کرد تا با یک تلنگر بیگانگان تسلیم آنها نشوند پس وظیفه روحانیت در این زمینه بسیار خطیر است، چرا که مقام معظم رهبری در جمع روحانیون بارها فرمودند حوزه های علمیه از پاسخ به شبهات عقب مانده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی نعمت الهی، صبح امروز در جمع روحانیون و مبلغین حوزه علمیه قزوین که در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، به نقش مهم روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت:  باید برای تقویت اعتقادات نسل جوان ابرنامه ریزی کرد تا با یک تلنگر بیگانگان تسلیم آنها نشوند پس وظیفه روحانیت در این زمینه بسیار خطیر است، چرا که مقام معظم رهبری در جمع روحانیون بارها فرمودند حوزه های علمیه از پاسخ به شبهات عقب مانده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: باید جوانان را آگاه کرد تا ناپخته عمل نکنند و از مسیر امام و رهبری منحرف نشوند، چرا که اگر از این مسیر خارج شوند، بدترین ها را انتخاب می کنند و به نظام اسلام لطمه شدیدی وارد می شود.

وی ادامه داد: باید سطح آگاهی و فهم مردم مخصوصا جوانان را بالا برد تا همواره پشتیبان ولایت فقیه باشند، چرا که عدم درک درست مردم از حقیقت باعث ۲۵سال خانه نشینی مولی علی(ع) شد لذا تاکید بر این است که نکته های مهم تاریخی و سیاسی ائمه اطهار را برای دیگران بازگو کنیم که می توان در این راستا به کتاب انسان ۲۵۰ ساله مقام معظم رهبری اشاره نمود که با مطابقت آن با وقایع امروزی می توان راه را از بیراهه تشخیص داد.

حجت الاسلام  نعمت الهی بیان داشت: تبلیغ در عرصه کنونی به دلایل مختلفی شرایط سختی دارد و در کنار گسترش شبکه های مجازی، سطح آگاهی، دقت و ضریب هوشی جوانان نیز نسبت به مسائل روز قابل مقایسه با سال های اخیر نیست و این مسئله، کار تبلیغ را تا حدودی برای مبلغین سخت کرده است .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: نگاهی که رهبری معظم انقلاب اسلامی به حوزه های علمیه دارند و رسالتی که برای حوزه تعریف شده است، کار را برای ما و شما سخت کرده است، لذا ارکان حوزه می توانند این رسالت خطیر را به دوش گرفته و آن را به سرانجام برسانند، از این رو همه ارکان حوزه های علمیه از جمله مبلغین و طلاب از پیشگامان این مسیر هستند و باید در جهت تحقق این اهداف از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی اظهار کرد:  وظیفه امروز ما تبیین مفاهیم و ارزش های اسلامی به بهترین نحو ممکن برای آحاد مردم و خاصه جوانان است، توجه به مفاهیم و آیات قرآن در طول سال و خاصه مجالس عزای سیدالشهدا(ع) که مردم بیشتر حضور می یابند، باید این موضوع مورد توجه مبلغین قرار گیرد..

حجت الاسلام  نعمت الهی تصریح کرد: امروزه هجمه های فرهنگی دشمن علیه مکتب حسینی و اسلام وخاصه شیعه بسیار سنگین شده است، این جنگ نابرابر با حربه های مختلف صورت می گیرد. مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین  ازثبت گزارش فعالیت ۶۷۱ مبلغین اعزامی استان قزوین در سامانه «سجام» خبر داد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha