جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محبی

عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: دشمنان درصدد ایجاد فاصله و شکاف بین مرجعیت و مردم هستند و از این روش برای کم رنگ کردن اعتماد مردم به مرجعیت بهره می برند که قطعا با هوشیاری علما و امت بصیر ایران اسلامی موفق نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی، امروز در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین به موضوع شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت:  اربعین برای شیعه روزی مهم و یادآور عاشوراست که آرمان‌ها و اهداف و ارزش‌هایی که حسین(ع) برای آن‌ها حرکت کرد را تکرار و بازخوانی می‌کند.

وی ادامه داد:  سال‌ها است که با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی عاشقان و دل دادگان ابا عبدالله(ع) برای اظهار ارادت و پاسخ به ندای «هل من ناصر ینصرنی» حضرت اباعبدالله(ع) با  سختی سفر را به جان می‌خرند و با پای پیاده روانه این خاک مقدس وارزشمند می شوند.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به روایتی از حضرت امام صادق (ع) بیان داشت: امام صادق(ع) در ذکر ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده می‌فرمایند: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمى‏دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏فرماید و یک درجه مرتبه‏اش را بالا مى‏برد، وقتى به زیارت رفت، حق تعالى دو فرشته را موکل او مى‏‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند.

وی  با اشاره به برنامه ریزی های دشمن در خصوص محرم و عزاداری های سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع)، عنوان داشت: نفوذ منطقه ای ایران اسلامی و پیروزهای اخیر جبهه مقاومت با تاسی از فرهنگ عاشورا و حماسه عظیم  سبب شد جریان استکباری با هزینه های هنگفت در جهت تهی کردن این فرهنگ و آسیب وارد کردن به این جریان باشند که تمام نقشه ها واهداف آنها به سنگ خورد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: دشمنان درصدد ایجاد فاصله و شکاف بین مرجعیت و مردم هستند و از این روش برای کم رنگ کردن اعتماد مردم به مرجعیت بهره می برند که قطعا با هوشیاری علما و امت بصیر ایران اسلامی موفق نخواهند بود.

حجت الاسلام  محبی تصریح کرد: آیین بزرگداشت اربعین حسینی نشان از ارتباط مردم با اهل بیت(ع) و ولایت دارد که همه مردم مسلمان و غیر مسلمان از سراسر عالم برای شرکت در این مراسم حضور پیدا می کنند و این مراسم نمایشی از حرکت مذهبی مردم و اجتماع محبین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha