چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ناوندی

حوزه/معاون آموزش سازمان مدارس معارف اسلامی کشور گفت: با توجه به اینکه ایران یک کشور اسلامی است، نظام تربیتی و آموزشی آن نیز باید رویکرد اسلامی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، سید مرتضی ناوندی، پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در بجنورد اظهار داشت: کشور ایران، کشور اسلامی است، بنابراین نظام تربیتی و آموزشی آن نیز باید رویکرد اسلامی داشته باشد.

وی تأکید کرد: نظام تربیتی و آموزشی کشور ایران باید رویکرد اسلامی داشته باشد و سند تحول آموزش‌وپرورش نیز این مسیر را روشن کرده است.

ناوندی با بیان اینکه تأسیس مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا گامی برای تربیت متخصصان و نخبگان دینی است، گفت: اکنون ۱۲۰ مدرسه علوم و معارف اسلامی متوسطه دوم و ۲۹ متوسطه اول در سطح کشور وجود دارد.

وی اظهار داشت: طبق آمار ارائه‌شده از مدارس صدرا خراسان شمالی تاکنون هزار و 600 نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند که از این تعداد ۲۵۰ نفر به حوزه علمیه ورود پیدا کرده‌اند و ۳۰۰ نفر نیز به دانشگاه فرهنگیان راه‌یافته‌اند.

معاون آموزش سازمان مدارس معارف اسلامی کشور، هدف از تأسیس مدرسه علوم معارف اسلامی صدرا پرورش جوانانی با الگوی اسلامی ایرانی دانست و افزود: جوانانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند باید با توجه به هویت اصیل خود نیازهای جامعه را بشناسند و در آن حیطه فعالیت کنند.

وی با اشاره به اهمیت مدارس صدرا به عنوان تنها مدارس علوم و معارف اسلامی کشور گفت: دانش‌آموزان مدارس صدرا از لحاظ علمی و اخلاقی زبانزد و نمونه هستند.

ناوندی، تعمیق باورهای دینی در بین نسل نوجوان و جوان ایران اسلامی، جذب و تربیت دانش آموزان با انگیزه و علاقه‌مند به فرهنگ و معارف اسلامی، ارتقاء کیفی آموزش‌های دینی در بین نسل جوان جامعه، استفاده از ابزارها و روش‌های تبلیغی نوین دین مبین اسلام برای نوجوانان و جوانان، کادر سازی در عرصه‌های فرهنگ دینی جامعه و گسترش روحیه‌ی معنویت در بین نوجوانان و جوانان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، آشناسازی هر چه بیشتر نسل نوپای جامعه با فرهنگ غنی قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ترویج این فرهنگ در جامعه و آماده نمودن زمینه‌های علمی و تربیتی دینی جوانان برای ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی را از جمله سیاست‌های راه‌اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی برشمرد.

مدیر آموزش‌وپرورش بجنورد نیز در این نشست، گفت: در مدارس دولتی هیچ‌گونه وجهی دریافت نمی‌شود و فقط در مدارس هیئت‌امنایی و غیردولتی مبالغی دریافت می‌شود که در مدارس هیئت‌امنایی نیز به تشخیص مدیران و با توجه به وضعیت معیشتی دانش آموزان تا ۳۰ درصد تخفیف شامل ارائه می‌شود.

محمود اسدی با بیان اینکه بهترین نوع مدارس نیز مدارس هیئت‌امنایی است، اظهار داشت: مدرسه باید حساب‌وکتاب داشته و هزینه‌ها مشخص باشد، همچنین ضروری است وضعیت خلأهای قانونی نیز مشخص و معین باشد؛ چراکه آموزش‌وپرورش نقش ویژه‌ای در فرهنگ و تربیت و مهارت‌آموزی دانش آموزان دارد و اگر این خلأها از بین نرود ممکن است آسیب‌زا باشند.

وی با اشاره به اینکه چیزی که در حوزه تعلیم و تربیت مطرح است این است که هیچ‌چیزی به‌اندازه علم برای انسان ارزشمند نیست، خاطرنشان کرد: کسی که عالم در تمام علوم می‌شود، به تعبیر پیامبر اکرم (ص) همانند ماه شب چهارده در بین مردم درخشش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    0 0
    سلام ببخشید چرا خبرهای چهار سال پیش رو میذارید؟