شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
برکت زندگی

حوزه/ حیاء از ویژگی هایی است که وجود انسان را پر برکت می کند و کسی که حیاءپیشه نکند به خیر کثیر امید نداشته باشد، البته در حال حاضر دشمن تمام هم و غم خود را به کار گرفته تا مردم را بی حیاء کند و متاسفانه تا اندازه ای موفق عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از ساری، حجت الاسلام قلی پور امام جمعه بابلسر، در نشست بررسی «عوامل افزایش برکت در زندگی»، در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س)بابل بیان کرد: پنج ویژگی است که وجود انسان را پر برکت می کند که یکی از آنها عقل است؛ عقل همان پیامبر درون می باشد که انسان به واسطه آن بهشت را معامله نموده و دنیا و ماسوی آن برایش ارزش نخواهد داشت .

وی افزود: دومین ویژگی دینداری است؛ انسانی که دین ندارد امید نداشته و عاقبت به خیر نمی شود؛امام حسین (ع) هم دیندار و هم دین بان بودند مانع تحریف دین شدند، بنابراین امروز همه باید به تاسی از گفتار و کردار ائمه اطهار (علیهم السلام) با رفتار و عملشان دین دار و دین بان در جامعه باشند.

این استاد حوزه در ادامه گفت: حیاء نیز از ویژگی های است که وجود انسان را پر برکت می کند و کسی که حیاءپیشه نکند به خیر کثیر امید نداشته باشد. در حال حاضر دشمن تمام هم و غم خود را به کار گرفته تا مردم را بی حیاء کند و متاسفانه تا اندازه ای موفق عمل کرده است.

حجت الاسلام قلی پور تصریح کرد: ادب بهترین ارثیه ای است که از پدر و مادر به فرزند رسیده و سبب عاقبت به خیری می شود؛ امام حسین (ع) می فر ماید که ادب آن است که همه را از خودت بهتر ببینی، در اینصورت منیت و غرور در تو سرکوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند که من برای اخلاقیات مبعوث شده ام؛ لذا هر که ایمانش قوی تر باشد، اخلاقش خوش تر خواهد بود. شما طلاب باید به دنبال علم اندوزی و کسب معارف دینی باشید چرا که اگر عالم به زمان و آگاه باشید هرگز فریب دشمن را نخواهید خورد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha