جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طه محمدی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه همدان در ادامه با اشاره به جنایت های اسرائیل و آمریکا در جهان، گفت: امروزه وظیفه اصلی مسلمانان در برابر جنایات آمریکا و اسرائیل، در سوریه، فلسطین، یمن، و ... دفاع از برادران دینی شان است.

به گزارش خبر نگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، ظهر امروز در جمع مسوولان ارتش در استان همدان همدان ضمن تسلیت ایام، بیان داشت: از اول تاریخ بشریت تا کنون بین حق و باطل نبرد وجود داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: زندگی فقط خوردن و خوابیدن و استفاده از امکانات دنیوی نیست، بشر با عقیده خود زندگی می کند و نبرد برای عقیده یکی از مسایل واضح در جامعه فعلی به شمار می رود.

وی ادامه داد: مساله دفاع از خود امری است که در تمامی مخلوقات خداوند متعال مشترک است، عقیده الهی نعمتی ولا به شمار می رود و شکر این نعمت با دفاع از آن حاصل می شود.

رئیس شورای حوزه علمیه همدان در ادامه با اشاره به جنایت های اسرائیل و آمریکا در جهان، گفت: امروزه وظیفه اصلی مسلمانان در برابر جنایات آمریکا و اسرائیل، در سوریه، فلسطین، یمن، و ... دفاع از برادران دینی شان است.

آیت الله طه محمدی با اشاره به  آیه «وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذينَ يَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِيًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصيراً / چرا در راه خدا ، و ( در راه ) مردان و زنان و کودکانی که ( به دست ستمگران ) تضعیف شده اند ، پیکار نمی کنید؟! همان افراد ( ستمدیده ای ) که می گویند: «پروردگارا! ما را از این شهر ( مکه )، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، برای ما سرپرستی قرار ده! و از جانب خود ، یار و یاوری برای ما تعیین فرما (نساء/ 75)» گفت: جنایاتی که در میانمار، یمن، عراق و سوریه توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا انجام می شود، قابل چشم پوشی نیست.

وی در پایان با اشاره به این که آمریکا و رژیم صهیونیستی با پرورش داعش جنایت بزرگی مرتکب شدند و می خواستند با این کار اعتقاد مسلمانان را از بین ببرند، گفت: دفاع از عراق و سوریه و حضور ایران اسلامی در منطقه وظیفه ملت ایران است چون امنیت ایران اسلامی در گرو امنیت منطقه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha