پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار با آیت الله علماء

حوزه/ در نشست مدیران حوزه های خواهران و برادران استان کرمانشاه با نماینده ولی فقیه در استان، گزارش برگزاری جشنواره استانی علامه حلی ارائه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، مدیران و معاونین پژوهشی حوزه های علمیه برادران و خواهران استان کرمانشاه، امروز دوشنبه 24 مهر 1396، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه حاضر و با آیت الله عما، دیدار و گفتگو کردند.

 حجت الاسلام محمد مهدی طاهر، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در این دیدار ضمن تسلیت شهادت امام زین العابدین(ع) اظهار داشت: امسال برای اولین بار جشنواره علامه حلی در استان کرمانشاه برگزار می شود.

 وی با بیان اینکه از این جهت که این جشنواره برای اولین بار است که در استان کرمانشاه برگزار می شود، دارای اهمیت های خاص خود است، گفت: هرچقدر این جشنواره با شکوه تر و پر محتوا تر باشد طبعاً جذابیت و انگیزه بیشتری را برای طلاب در پی خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه، مجموع آثار ارسالی از حوزه علمیه خواهران که به جشنواره 502 اثر عنوان کرد و افزود: 130 اثر از کل آثار به مرحله تفصیلی راه پیدا کرده‌اند و سپس ۷۷ اثر از آن ها به مرحله پایانی راه یافتند که از این تعداد ۱۳ اثر برگزیده شده و ۱۲ اثر شایسته تقدیر شناخته شده اند. همچنین از چهار نفر از معاونین پژوهشی برتر در مدارس شایسته تقدیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: از حوزه علمیه برادران ۸۰ اثر در جشنواره شرکت کرده است که ۱۲ اثر به مرحله تفصیلی راه پیدا کرده است که ۶ مورد برگزیده و یک اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.

حجت الاسلام والمسلمین صادق ایرانی، مدیر حوزه علمیه کرمانشاه ننیز در این دیدار با بیان اینکه نباید به سطح موجود راضی شویم اظهار داشت: باید تلاش کنیم که وضعیت را در زمینه پژوهشی ارتقاء دهیم و به تشویق طلاب برای حضور بیشتر در این چنین عرصه هایی بپردازیم.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: از جمله مباحث مربوط به اختتامیه جشنواره علامه حلی این است که به شکلی گسترده و با حجم بالا برگزار شو، تا ان شاء الله برای سال آینده مشارکت بیشتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: حدود ۳۰۰ نفر مدعو از طلاب، اساتید و معاونین پژوهشی از استان کرمانشاه برای حضور در این اختتامیه پیش بینی کرده ایم که محل برگزاری آن است مجتمع فرهنگی بعثت می باشد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام برهان قلعه بالایی عنوان کرد: گزارش ده ساله استان نشان می دهد در حوزه پژوهشی کرمانشاه رشد بسیار خوبی داشته است، به گونه ای که از لحاظ درصد رشد، در کشور رتبه دوم را کسب کرده‌ایم.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان اینکه تیم داوری مقالات را از اساتید خارج استان انتخاب کردیم، گفت: با توجه به اینکه بخشی از مقالات مأخوذه مربوط به سطوح 3 و 4 بوده است، لذا به اساتیدی نیاز داشتیم که از لحاظ علمی شایستگی ارزیابی مقالات را داشته باشند.

وی با بیان اینکه جشنواره علامه حلی به گونه ای است که هر اثر باید در حیطه خاص خودش بررسی شود، اظهار داشت: اساتید ارزیاب در آن باید اشراف به 10 موضوع از جمله فقه، اصول، ادبیات و... داشته باشند تا بتوانند آثار را به صورت تخصصی داوری نمایند.

حجت الاسلام قلعه بالایی افزود: توانمندی ارزیابی گروه داوری باید در قم تأیید شود که بحمدلله تنها استانی که گروه ارزیاب آن کاملاً تأیید شد، استان کرمانشاه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha