چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب

حوزه/ کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن پیام عاشورا یکی از رسالت‌های امام سجاد (ع) بود، گفت: پیروان اهل‌بیت (ع) برای خدا گام بردارند.

حجت‌الاسلام سید عبدالحمید شهاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع)، اظهار داشت: در سیره اهل‌بیت (ع) یک اصل مهم و اساسی نهفته است و آن اینکه اهل‌بیت (ع) هیچ‌گاه برای خودشان گام برنداشته‌اند و این اصل مهم و اساسی در کل سیره و سبک زندگی اهل‌بیت (ع) بوده است.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه فرمایشات، رفتارها و اعمال اهل‌بیت (ع) و حتی سکوت آنان برای دعوت به‌حق بوده است، تصریح کرد: در سیره و سبک زندگی اهل‌بیت (ع) آنان این اصل را رعایت کردند و فقط فقط برای خداوند متعال گام برداشته‌اند و به‌واسطه این نکته نیز ایمان انسان به بلوغ کامل می‌رسد که پیروان واقعی اهل‌بیت (ع) این اصل مهم و اساسی را باید رعایت کنند.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) پس از جریان نهضت عاشورا نیز با روشنگری‌های خود دولت‌های استکبار را در آن زمان سرکوب کرد، افزود: زنده نگه‌داشتن پیام نهضت عاشورا یکی از مهم‌ترین رسالت‌های امام سجاد (ع) پس از جریان نهضت عاشورا بود که با مهندسی درست و مناسب و به‌صورت علمی سبب شد تا پیام قیام عاشورا به نسل‌های بعد منتقل شود.

حجت‌الاسلام شهاب با اشاره به کتاب صحیفه سجادیه خاطرنشان کرد: کاری که سیدالساجدین زین‌العابدین امام سجاد (ع) در عرصه فرهنگی انجام داد انتقال مفاهیم دینی و اسلامی در قالب دعا بود که تأثیرات زیادی در این حوزه داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha