جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که حوزه علمیه مازندران پرورش طلاب حافظ کل قرآن را به طور جدی و با برنامه ریزی مناسب دنبال می کند، گفت: در حال حاضر نیز با تلاش خود طلاب و اساتید حوزه تعدادی از طلاب استان حافظ کل قرآن کریم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع مدیران مراکز قرآنی استان با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی ایران و تلاش های امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بسترهای گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه فراهم شده است، افزود: ظرفیتی که امروز در جامعه برای رشد و گسترش مفاهیم قرآنی وجود دارد به هیچ عنوان در گذشته وجود نداشت.

مدیر حوزه علمیه مازندران، احیای فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم از این فرهنگ راستین بهره لازم را ببریم زندگی ما هدفمند خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که انس با قرآن توانایی فهم درست و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می کند، گفت: انسانی که با هدایت قرآن گام برمی دارد، در تفکرات و اندیشه ها و همچنین تصمیم گیری های خود دچار اشتباه و انحراف نمی شوند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت ترویج مفاهیم ناب قرآنی در جامعه تأکید کرد و افزود: اگر مبانی قرآنی در همه بخش های جامعه ما به خوبی نهادینه شود به حتم بسیاری از ناهنجاری و مشکلات اجتماعی به حداقل کاهش خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این‌که باید توجه جدی به فرامین مقام معظم رهبری داشته باشیم و زندگی خود، اقتصاد، اجتماع و خانواده را قرآنی کنیم، تصریح کرد: حفظ قرآن کریم یکی از مسائل بسیار مهمی است که در انسان تاثیر فراوان می‌گذارد و مقام معظم رهبری بر حفظ قرآن کریم اهمیت فراوانی می‌دهند و در این زمینه تاکیدات فراوانی داشتند.

وی با بیان این‌که اگر به دستورات قرآن کریم عمل کنیم سعادتمند می‌شویم، ادامه داد: مدیریت و اخلاق ما باید قرآنی باشد و مشکلات دنیای امروز این است که با معارف قرآنی فاصله گرفتیم و ظرفیت قرآن کریم بسیار بالاست و هنوز از این ظرفیت استفاده نکردیم.

استاد حوزه علمیه مازندران، قرآن را اساسی ترین کتاب و بنیادی ترین اصول زندگی مسلمانان خواند که معرف حیات بشری است و اظهار داشت: قرآن حیات بشری را به معنای واقعی خودش که جنبه عروج گونه برای انسان دارد، معرفی می کند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مدارس علمیه مازندران پیشگام در گسترش معارف قرآنی هستند، ادامه داد: خوشبختانه امروز توجه به معارف قرآنی در مدارس علمیه به یک فرهنگ تبدیل شده است.

وی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های موجود در جامعه جهت رشد و گسترش فرهنگ قرآنی تأکید کرد و گفت: در این عرصه طلاب حوزه های علمیه رسالت سنگینی بر عهده دارند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه استان برای رشد و گسترش مفاهیم قرآنی در مدارس علمیه استان خبر داد و افزود: خوشبختانه در سال های اخیر بسترهای لازم برای گسترش مبانی قرآنی در میان طلاب حوزه های علمیه فراهم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که حوزه علمیه مازندران پرورش طلاب حافظ کل قرآن را به طور جدی و با برنامه ریزی مناسب دنبال می کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز با تلاش خود طلاب و اساتید حوزه تعدادی از طلاب استان حافظ کل قرآن کریم هستند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و اداره کل ارشاد اسلامی سه سازمانی هستند که دارای اعتبارات قرآنی هستند، خاطرنشان کرد: امروز در مدارس علمیه ما ظرفیت و پتانسیل مناسب قرآنی وجود دارد که در صورت تخصیص اعتبارات مناسب این ظرفیت های مناسب شکوفا خواهد شد.

وی با بیان این که سال گذشته همکاری خوبی با مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اجرای برنامه های قرآنی داشتیم، تصریح کرد: در این راستا همایش تجلیل از طلاب قرآنی استان با همکاری حوزه علمیه و اداره کل ارشاد استان برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha